Jag tycker inte det är värt att byta bolag eftersom det gäller så lite poäng. Det är trots allt en hel del jobb involverat med att byta försäkring, kolla villkor, etc. Jag får 116 poäng varje månad till mitt konto från Trygg Hansa. Jag har en hemförsäkring deluxe, ett fritidshus, en båt samt två snöskotrar försäkrade med Trygg Hansa.Tråkigt, där har det med jämna mellanrum trillat in en del poäng från hus-, bil- och olycksfallsförsäkringar. Vilket bolag är det som gäller nu?
Trygg-Hansa avslutar och Skandia avslutade nyligen, och Coop MM iförsämrades med att poängen fick sänkt värde med 75% samtidigt som EB 3.0 dröjer.
Är detta en negativ trend som kommer fortgå?
Kan det vara att SAS höjer avgifterna avsevärt?
Och Misco (företagarnas motsvarighet till Dustin typ) avslutade förra månaden.
Ah just det, det har du rätt i. My bad.Behöver inte vara avsevärt, utan kan vara bara litegran. Marginalerna är nog väldigt små på när det är värt det för de olika bolagen.
Tittar man på Trygg Hansa så undrar man ju om någon faktiskt bytte till dem (eller lät bli att byta från dem) bara för något hundratal poäng per månad. Det kostar ju säkert en del i administrativ overhead också.
Coop tror jag var ett glasklart fall av "det var för bra för att vara sant". De räknade troligen helt fel på hur mycket det skulle kosta, framförallt av folk som använde det och inte ens använde Coop (t.ex. mastercard vs betalo).
Men det var väl ett "eurobonus shopping portal"-samarbete eller hur? Det verkar ju hanteras på ett helt annat sätt, och där kommer och går samarbeten hela tiden (ofta samtidigt eller i anslutning till att de kommer och går på refunder tex)
Troligen. Båda har skrivit 'vi har valt att avsluta', osv.Är detta en negativ trend som kommer fortgå?