Senaste nytt

Troligtvis min sista tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Alf

Medlem
Vi har inte tagit bort din kommentar, det finns dock två trådar om samma reserapport då den dels publicerats på forumet samt även som en reserapport på förstasidan (och då finns det kommentarer kopplade till artikeln).
Din kommentar finns att läsa här
Medlemsrecension: Nordkorea firar 70 år | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Som moderatorer ska vi alltid ge en kommentar när saker tas bort, det görs i absolut de flesta fall men kan självklart missas ibland då vi är människor och det är ett manuellt jobb att fylla i denna kommentar. Om vi redigerar något eller tar bort det ska det synas uppe till höger bland dina notifieringar, är det något som behöver en längre beskrivning kommer det oftast ett PM också.

/Moderator

Jag tar tillbaka det jag skrivit om censur. Misstänkte något fel eftersom jag inte fått någon kommentar om detta från någon moderator. Det blir lite rörigt med kommentarer när samma tråd finns på två ställen.
 
Har faktiskt aldrig följt flygtorget. Tänkte främst på ett sjöfartsrelaterat forum som vi kan kanske inte behöver namnge, men där tonen emellanåt kunde vara rentav fientlig och stämningen synnerligen dålig. Det rådde nästintill skyttegravskrig i frågor som om hur Estonia egentligen sjönk, om Silja genom Gotabanken var orsaken till att Slite konkat samt om det egentligen heter Kapellskär eller Kappelskär. Medelåldern upplevdes ha passerat bäst före-datum och bitterheten över att den svenska varvsindustrin gått i graven låg fortfarande som en våt filt över forumet. Trådar likt denna, där någon deklarerade att den minsann inte tänkte vara med och leka i sandlådan längre, var ett återkommande inslag. Stundom var dock stämningen något bemytligare i de trådar som präglades av ett nostalgiskt skimmer över de forna glansdagarna.
 

Alf

Medlem
Å andra sidan lär några hundra miljoner hinduer kunna kalla dig barbar för att du äter ko. Det finns alltid två sidor på varje mynt och att döma någon för vad de äter i en annan kultur är inte speciellt civiliserat.

Nu fick du väl ändå inte till det riktigt när du blandar in civiliserade länder. Indien bränner ju fortfarande kvinnor på bål om dom varit otrogna eller gjort något annat djäkelskap. Jag kallar inte sådana länder civiliserade när det finns massvåldtäckter varje dag. Ha en bra helg och kom ihåg, inget hundkött:). Själv kommer jag att vara barbar eftersom det blir kalvfilet i morron med nyplockade Karl Johan svampar från våran skog.
 

Ormen

Medlem
Suttit och stört mig på den här tråden halva dagen och hoppats den skulle stängas. När det nu börjar trilla in personangrepp kan jag dock inte låta bli att kommentera sandlådenivån.

På forumet skrivs det varje vecka otaliga frågor som behandlats tidigare och den enskilde skribenten lätt hade kunnat få svar på genom en snabb sökning på forumet. Trots detta är det sällan som någon blir tillsagd att själv söka reda på informationen utan vanligen ger flera kunniga skribenter utförliga svar med gott tålamod. Att någon blir dumförklarad sker extremt sällan.

Att man däremot, i samband med att petitesser ältas eller man ställer orimliga krav på bolag/forumet/skribenter kan få lite mothugg och bli ifrågasatt/konfronterad på ett lite skarpare vis än vad man annars är van vid på forumet (om än ej på något särskilt elakt vis), förefaller fullt rimligt. Jag skulle nästan vilja sträcka mig så långt att jag anser att det är nyttigt för att upprätthålla ett bra klimat och någon form av kritiskt tänkande/distans.

Har man inte mer skinn på näsan än att man kan tolerera meningsskiljaktigheter och synpunkter på ens inlägg annat än glada tillrop, då är man ute på hal is. Tycker jag.
 

Senator

Moderator
Och där stängde vi denna. Hinner inte editera alla personangrepp nu. Men kom ihåg, personangrepp kommer medföra avstängningar.

Men vi kommer också se över forumregler. Det räcker nu med översitteri, besserwisserhet, dryghet och arrogans. 1 eller 27.000 inlägg spelar ingen roll. Vi vill inte ha denna ton.

Mvh,
En uppgiven Senator som försöker semestra
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen