Kan vi inte diskutera resande här (inklusive resande kopplat till spelande som gdaily beskrivit väldigt intressant), så kan de som vill diskutera hårt arbetande pokerspelares skattesatser göra det på något annat forum?
/vän av ordning
Somnar som en stock, vakna lagom till att kunna checka in på morgonens flyg till London. Seat 20k, det vill säga en av de platser i planet där jag flyger baklänges, och en väldigt "priva plats". Btritish Airways har en rolig konfiguration i sin Businesskabin.
Jo det är klart, inte direkt forskat på möjligheterna just inom poker i och med att jag inte tjänar särskilt många kr på just poker. Men det finns kryphål lite här och var vart pengarna ska betalas ut, i allafall inom de finansiella marknaderna.Hur menar du mygelkonto? Man måste visa upp dubbla identitershandlingar här, allt registreras hos IRS som skickar infon till SkV, plus att det som sagt är officiella resultatlistor. >går liksom inte att sätta på sig en röd clownnäsa och hävda att man heter Nisse Nilsson. Skatten kommer, oavsett om du fört in pengarna i Sverige eller ej. Uppriktigt intresserad hur du tänkte.
Sedan håller jag med dig om att spel inte borde beskattas (vilket det inte görs inom EU), men vad ska man göra åt saken, reglerna är som dom är.
Hamnar vinsten på HendonMob så vet skatteverket om den. Det tog en dag innan den var uppdaterad i databasen, så SkV vet mycket väl om den.Ola, vet du var gränsen går för när dom 'skickar' vidare info till IRS -> Skv? Tänker mig alla mellanstora turneringar (ej WSOP).
Hur hög måste vinsten vara för att man måste fylla i dessa papper?
Av nyfikenhet bara, uppmanar ingen till 'brott'.
Grattis till ITM för övrigt!
Klart att det är lättare att komma undan om dina aktieaffärer inte är publika, som en pokertävling är. Denna läxa har många pokerspelare tyvärr fått lära sig den hårda vägen. Och det har inget att göra med själva utbetalningen av pengarna från en livepokertävling, utan det har att göra med att ditt resultat är mycket väl dokumenterat.Jo det är klart, inte direkt forskat på möjligheterna just inom poker i och med att jag inte tjänar särskilt många kr på just poker. Men det finns kryphål lite här och var vart pengarna ska betalas ut, i allafall inom de finansiella marknaderna.
Men nog om det, tack för en spännande rapport.
Hur hanterar du känslorna när det går skogen, slutar du helt eller tar du konstiga beslut och fortsätter som att inget hänt? Hade stora problem att kontrollera känslorna då en Trade gick åt fel håll och tog oftast idiotiska beslut.
Haha, ja - har sett den(*) Om man inte har tur och heter Körkort Sverige i databasen![]()