Senaste nytt

Trippla poäng på SAS Mastercard 2-15 jan på sas.se

Mja, tveksam till det. Avis sida ligger inte på samma domän, så det tror jag inte kommer fungera. Du kan ju maila dem och fråga för säkerhets skull.
Det var ju ett longshot, men tänkte kolla om någon visste, iaf. Dessutom så ser jag nu att transaktionsdatumet ska vara senast den 15 januari, och med "book now, pay later" betyder det att mina pengar inte blir dragna förrän långt efter det datumet.

Mja, tveksam till det. Avis sida ligger inte på samma domän, så det tror jag inte kommer fungera. Du kan ju maila dem och fråga för säkerhets skull.

Det var ju ett longshot, men tänkte kolla om någon visste, iaf. Dessutom så ser jag nu att transaktionsdatumet ska vara senast den 15 januari, och med "book now, pay later" betyder det att mina pengar inte blir dragna förrän långt efter det datumet.
Det står klart och tydligt i screenshot i första posten att bokningar ska göras på sas.se (antar att de andra sas-domänerna också går bra).
Hyr du bil så gör du det från avis sida och inte sas.se även fast sas länkar till dit.

Det står klart och tydligt i screenshot i första posten att bokningar ska göras på sas.se (antar att de andra sas-domänerna också går bra).
Hyr du bil så gör du det från avis sida och inte sas.se även fast sas länkar till dit.

Det är två asterisker bredvid, så fullt så tydligt är det inte. Har inte fått mailet själv, men det vore nog bra om någon kunde klistra in det i sin helhet.

Hotell bokas i samarbete med hotels.com via domänen *flysas.com. Den tillhör ju uppenbarligen SAS, men faller förstås inte in under *sas.se.

För övrigt är Mastercard dåliga på att skicka ut mail för sina kampanjer. Det verkar gå i snigelfart. Kampanjen för dubbla poäng i december nådde mig långt efter att den dök upp här i forumet, och det verkar vara samma visa den här gången.

Last edited:
Det är två asterisker bredvid, så fullt så tydligt är det inte. Har inte fått mailet själv, men det vore nog bra om någon kunde klistra in det i sin helhet.

Hotell bokas i samarbete med hotels.com via domänen *flysas.com. Den tillhör ju uppenbarligen SAS, men faller förstås inte in under *sas.se.

För övrigt är Mastercard dåliga på att skicka ut mail för sina kampanjer. Det verkar gå i snigelfart. Kampanjen för dubbla poäng i december nådde mig långt efter att den dök upp här i forumet, och det verkar vara samma visa den här gången.
** Tänk på att när du handlar på internet så godkänner du att beloppet dras på ditt kort, men transaktionen kan komma att genomföras senare. Det är datum för transaktionen som ligger till grund för dina Extrapoäng.

Detta stod i nyhetsbrevet som kommer så gott som varje tisdag från SAS Eurobonus.
Jag tolkar att kampanjen enbart gäller betalningar för flygbiljetter och saker direkt relaterade till dessa, som platsbokning, på SAS.se.
Formuleringen på SAS Eurobonus Mastercard Premiums hemsida är:
  • 25 Extrapoäng/100 kronor när du köper flygbiljetter hos SAS
Medlemmar som tidigare t.ex. köpt extrapoäng på SAS hemsida har inte fått 25p/100kr.

Denna kampanj även vanliga SAS Mastercard, inte bara Premium.
screenshot.png

Har en liten fundering som ni här säkert kan ge mig ett svar på.
Jag har ett MC EBS och hoppade häromdagen på kampanjen om att uppgradera mitt kort till MC Premium, godkänt svar kom på 3 sek.
I går när SAS kampanjen kom så var jag lite snabb att boka en resa till i vår och betalade således med mitt "vanlig" MC kort.
Ve och fasa. :eek:

Ringer till MC kundservice idag och dom kan inte hjälpa mig med några uppgifter om nya kortet. Detta innebär att jag missar en del poäng i jakten.
Är det ngn som vet om man kan ringa till SAS när det nya kortet kommer på fredag och hoppas på att dom har lite goodwill eller är det bara att gilla läget ?

Toppen