Senaste nytt

Trippla extrapoäng i julkalenderns första lucka!

Då blir det alltså bara dubbla poäng i C :( Men jag får väl nöja mig med det, plus 3000 poäng med Hertz :)

Testbokade Orlando 11-17 jan Lincon Town car med dessa parametrar:
CDP: SAS EUROBONUS GOLD
PC: 176761

Fick ett pris på $ 629.85! Lite dyrt eller?
Bara för några dagar sen fick jag $289.25 för exakt samma bil. Det var precis när Hertz haft den där kampanjen i veckan. Mins inte vilken PC som dök upp default då.

Har redan en Lincon Town Car på Avis för $309. Tror jag behåller den.

Testbokade Orlando 11-17 jan Lincon Town car med dessa parametrar:
CDP: SAS EUROBONUS GOLD
PC: 176761

Fick ett pris på $ 629.85! Lite dyrt eller?
Bara för några dagar sen fick jag $289.25 för exakt samma bil. Det var precis när Hertz haft den där kampanjen i veckan. Mins inte vilken PC som dök upp default då.

Har redan en Lincon Town Car på Avis för $309. Tror jag behåller den.

$309 är inget bra pris heller, kostar $287.10 hos Avis om man bokar via SAS (pay later pris för upp till 1 vecka)
Great Avis deals for EuroBonus members

Avis SAS.jpg

Hertz priserna för USA var som sagt dåliga, men ganska bra för en del andra länder,
men när jag försökte boka, efter det att jag skrivit in detaljer och klickat på bekräfta, kom detta :rolleyes:

MUST PERFORM A NEW RATE REQUEST OR SELL ANOTHER VEHICLE [DE517]

vid försök nummer 2 blev beskedet

•DZX006-24-ERR-3171291-35 - A severe application error has occured [DZX006]

Nja, i marknadsföringen lovas som max 22 200 extrapoäng.

Jag hittar inte den marknadsföring som du hänvisar till. Ska resa OSL-EWR-OSL under perioden i business och har anmält mig. Kan följande poäng förväntas:
OSL-EWR 9250 baspoäng (inkl 25% EBG-bonus)
EWR-OSL 9250 baspoäng som ovan
22200 Extrapoäng om maxregeln som nämns gäller

Eller kan man hoppas på extrapoäng 2x(9250+9250)=37000?

Som vanligt är SAS väldigt otydliga med vad som gäller, t ex säger man "resa till New York" men borde det inte vara till och från New York? Dessutom får man väl inte trippla extrapoäng utan baspoäng plus dubbla mängden som extrapoäng?

Last edited:
Nu har jag fått in poäng för resan ARN-ORD. Gav 7440+14880=22320 (eco extra, silver).
En trevlig boost som kom en dag efter att de ordinarie poängen trillade in.
Bara att vänta på att hemresans poäng ska komma

Måste säga att jag ej förstår detta...:confused:

I julkalender erbjudandet står följande att läsa;

Trippla poäng ges i alla bokningsklasser på direktlinjer från Stockholm, Köpenhamn, och Oslo.

Reste följande;

16 jan 2013 Helsinki -> Stockholm Economy Basic/Extra Points 575 vilket gav nedanstående

16 jan 2013 Christmas Calendar Triple Points Extra Points 1 150 vilket det ju ej bör ha gjort då det är till ARN??

Sedan har jag åkt följande;

04 feb 2013 Stockholm -> Helsinki Economy Basic/Extra Points 575 vilket gav nedanstående

04 feb 2013 Christmas Calendar Triple Points Extra Points 1 150 vilket det ju skall göra då det är från ARN

04 feb 2013 Berlin -> Stockholm Economy Basic/Extra Points 1 150 gav inget vilket det ju ej heller skall göra då det är till ARN

02 feb 2013 Copenhagen -> Berlin Economy Basic/extra Points 1 150 gav inget vilket det ju skall göra då det är från CPH

Måste säga att jag ej blir klok på detta!!??

Som jag minns julkalendern så stod det att man fick extrapoäng på direktlinjer till/från ARN/OSL/CPH och några specifika destinationer.
1 dec var det t.ex. Chicago, Dublin och Paris.
3 dec var det New York, Palma, Rom
16 dec var det London, Barcelona, Shanghai

Antagligen var det erbjudande till Helsingfors en annan dag men aldrig till Berlin?!

Jag har rest ARN-ORD och ORD-CPH under perioden och fått trippla extrapoäng. Däremot inga extra poäng mellan CPH-ARN, så för mig har allt fungerat

Last edited:
Toppen