Senaste nytt

TripIt Pro

Jag provade Pro-versionen men var inte nöjd, främst för att de flesta av mina flyg inte ingick som "monitored". Resten av fördelarna med Pro-versionen har jag inte mycket nytta av så när provperioden gick ut förlängde jag inte. Gratistjänsten räcker väl för det viktigaste för mig: kalenderuppdatering och möjlighet att dela kalendern med frugan.

Se även andra tråden för en del rabattförslag.

Tänkte bara säga att jag också har använt TripIT Pro sedan ca 1,5år tillbaka och är också väldigt nöjd med den. Enda nackdelen är att den strular ibland med SJ och kan inte hantera avbookningar/ombookningar korrekt på SJ (gör par ombookningar per månad så det är lite små irriterande).

SMS funktionen om förändringar i avgångstider har dock varit till stor nytt flera gånger.

Fast om det inte funkar i 100% av fallen så vågar man ju inte lita på det ändå...

Och ha koll på poängen kan man ju ha via andra sajter, så jag ser inte riktigt vitsen, men det är säkert så att det bara inte är jag och TripIt Pro som förstår varandra. Jag älskar ju gratistjänsten...

Det beror ju på vilka bolag man reser med. Reser oftast med LH och där fungerar det till 100%. Alltid, utan förändring. :)

Jag hade dessutom betalat även för TripIts gratisversion.

Jag vet inte säkert, men det är inte så att det här "Not monitored" syftar på TripIts "Fare monitoring"? Det är bara relevant för USA, där lagstiftningen säger att man ska få tillbaka mellanskillnaden om priset för ens biljett sjunker mellan inköp och avresa (men resenären måste själv hålla koll på det, därav nyttan med TripIts funktion).

Har nu fått erbjudande om Regus Bizworld via tripit pro, är det någon som har erfarenhet om deras loungeaccess? Det står att man får 15 loungebesök gratis.

Jag hade Regus tack vare Flying Blue i ett år. Jag lyckades ALDRIG komma till något Regus-kontor för att testa det. Jag hade sett fram emot att besöka dem i Lagos, där Regus låg granne med en kund. Men när jag kom dit hade de stängt kontoret. :(

Har för säkerhets skull tittat i regelboken och kan inte se något förbud mot att återuppta en gammal tråd. Om någon har invändningar, hör av er så anmäler jag inlägget för flytt.

Har använt TripIt en stund (för test) men beslutade mig nu att köpa Pro för att verkligen börja mata in historiska och kommande flygningar.
Tyvärr får jag mer regel än undantag nedan felmeddelande när jag mailar in mina itinerarys.

We received your email (Subject line: "FW: BRANDTEN - Your journey to Stockholm on 07OCT15") and placed it as a Note in your Unfiled Items. Please visit our help page to see why TripIt might be unable to import your confirmation email.
Happy travels,
TripIt

Några tips för att slippa sitta och mata in flera års flygningar manuellt? (jo jag vill ha in mina historiska flygningar också för skojs skull).

Toppen