Senaste nytt

Trevlig Påsk! Vart reser ni under långhelgen?

Är i Thailand. Ska till Sverige för en snabbvisit och sedan hem till Malta och tvätta några dagar för att sedan dra till NYC. Därefter hem igen och tvätta i mitten av april. Några dagar senare bär det iväg på ännu en snabbvisit i Sverige för att avslutningsvis dra till Brasilien... Mycket resande blir det i april också... :)

Glad Påsk allihop!!

Dyra tvättar. :cool:

Det lutar just nu åt en resa ner till Gotland över helgen. Familj och vänner samlas för att fira påsk.
Beror på om det finns plats på färjan eller flyg till rimliga priser.

Sitter i Manila och väntar på vår flight till Beijing där vi ska spendera helgen. Två veckor av slappande på stranden är nu över och efter att ha bott de senaste 5 nätterna på ett resort (på egen ö) med 8 andra gäster (personalstyrka på minst 20 per vet jag inte om jag är beredd på trängseln i Beijing ;)

Siter just nu på FL370 ombord på et norweiganplan mellan CPH och TFS. Ser fram emot lite sol och poolside-aktiviter i helgen. Fritt internet ombord är verkligen en trevlig sak hos DY.

Glad påsk!

Ingen påskledighet i Kina men jag hade ju min förra helgen i.o.m. Tomb Sweeping day där jag hoppade runt i Asien och testade lite olika C-produkter. Denna helgen spenderas i Chongqing utan några speciella planer, även om jag har hört rykten om ett last-minute-stag-party för kollegan. :)

Arbetar med en avhandling som ska granskas i slutet av månaden...så ingen tid för semester...

Vilket ämne?

Är själv på väg tillbaka efter en vecka på Sicilien, sol och 20 grader. Imorgon AZ till LIN och testa vad Platnium på A-club kan ge. Till ARN på lördag. Vasamuseet på söndag och sedan hem. På tisdag blir det vidare till HKG.

Normalt är det internationell marknadsföring som jag fokuserar på, men denna gång skriver jag tillsammans med flera andra personer (med andra specialområden).

Just nu är det ett socialt projekt om att utveckla jordbruket i Marocko. Norra Marocko har samma klimat (i princip) som södra Europa, och mer brukad mark.... 30-40% av landets befolkning arbetar inom jordbruket. Det borde finnas en gigantisk potential för att bli en av världens största exportörer av spannmål, grödor, oliver etc... Men i verkligheten tvingas landet importera gigantiska mängder spannmål för att överhuvudtaget mätta den egna marknaden... Det är givetvis så det blir när en bonde med 10ha mark plöjer med häst..

Det vi försöker utveckla nu är teknisk apparatur som kan anpassas till det Marockanska jordbruket utan större strukturella förändringar, samt att i samarbete med den Marockanska regeringen bygga upp speciella låneinstitut, delfinansierade av företag och P2P-lån från I-länder, som ska kunna erbjuda räntefria lån till bönderna under en uppbyggnadsfas.

Tacknämligt skriver vi projektet på Engelska....

Upptäckt att mina brister i det svenska språket blir fler var dag som passerar (förutom något enstaka samtal till Sverige varje vecka är Businessclass.se den enda plats där jag använder min svenska :) ).

Är själv på väg tillbaka efter en vecka på Sicilien, sol och 20 grader. Imorgon AZ till LIN och testa vad Platnium på A-club kan ge. Till ARN på lördag. Vasamuseet på söndag och sedan hem. På tisdag blir det vidare till HKG.

Trevligt!
Nu verkar dock det fina vädret i Italien bestämt sig för att flytta till än sydligare breddgrader, till förmån för kyla och regn... :(

Edit: Ska presentera projektet i Maj-Juni för en amerikansk grupp ekonomer. Gruppen ska analysera den nya lånestruktur vi utvecklat... Vi är några team kvar i en internationell tävling där 100.000$ går till vinnaren/vinnarna . Bara att hålla tummarna... :D

Last edited:
Toppen