Senaste nytt

Travelpass Ängelholm/Helsingborg - Stockholm Arlanda

HansO

Medlem
När jag träffade SAS representanter på eventet för någon månad sedan var dom glada att underlaget på Ängelholm ökar och man tar uppenbarligen marknadsandelar från konkurrenten. Uppfattningen var att om det fortsatte att öka skulle man även öka turtätheten.
Jag tror därför inte att vi behöver vara oroliga för en nedläggning utan det ligger nog närmare med en ökning.
 

Hötorget

Medlem
Jodå! De har fulla prisuppgifter. Klicka vidare på "Köp travelpass" på denna länk bara. Travel Pass - SAS

Visa bifogad bild 53832
Googlade "sas travelpass" och fick träff. Där kan du söka och jag fick fram att de tar c:a 140K för 12 månader och 84K för 6 månader. Sen har de "Punches", dvs man köper "buntbiljetter". Där finns det två alternativ antingen personliga eller de som flera kan använda.

Tackar!
Jag noterade att ett TP mellan ARN till MMX/AGH är nästan halva priser jämfört med motsvarande biljetter till HEL, OSL, CPH (ca 140 tkr jfr 240 tkr) trots att det är ung samma avstånd. Är det för att konkurrensen är för dålig till HEL/OSL/CPH, eller ... ?
 

Hötorget

Medlem
När jag träffade SAS representanter på eventet för någon månad sedan var dom glada att underlaget på Ängelholm ökar och man tar uppenbarligen marknadsandelar från konkurrenten. Uppfattningen var att om det fortsatte att öka skulle man även öka turtätheten.
Jag tror därför inte att vi behöver vara oroliga för en nedläggning utan det ligger nog närmare med en ökning.
Tack! Precis den här typen av "inside info" jag hoppades på - jättetacksam för det!:)
 
Toppen