Senaste nytt

Transportservice i New York från Newark flygplats (EWR)

widde

Medlem
Åker på onsdag.. Går det där tåget direkt till Penn från EWR så man kan hoppa på subway direkt till Canal (som jag tror är närmast SoHo grand.?)
Står lite olika på internet...
 

Senator

Moderator
Det är "flera" tåg @widde.. Det går inget tåg direkt från flygplatsen. Först måste man ta flygplatståget till tågstationen, sedan NJ Transit till Penn Station. Minns tyvärr inte vilka Subwaylinjer som går från Penn. Både MTAs och PANJNYs hemsidor är rätt bra för detaljer
 

Lonelyflyer

Medlem
Sen är anledningen att det kan va dyrt med taxi att newark ligger i en annan stat (New Jersey) än Manhattan
Men tåg är smidigast
 

Senator

Moderator
Inte uber utan dial7. :)

Jag har åkt ganska mycket med Dial 7, som regel utan problem. Nu senast åkte jag till och från La Guardia och det var lite småtjafs om kupongerna som jag använde men det löste sig snabbt.

Senast hittade jag några kuponger här:
Dial 7 Coupons: Get a $5 Off Coupon Code November 2014

Base Fare från LGA hamnade då på $27 som jag anser är rätt bra. Jag har en profil på dial7.com som jag använder för att boka och vips! så kommer kvitto rakt i emailen.

Dock har jag enbart bra erfarenheter med Uber i alla länder jag har åkt. Skall själv kolla hur det funkar från flygplatserna i New York.

Eftersom jag sällan åker med SAS till/från New York använder jag inte Newark längre, men JFK. Där är tunnelbanan helt ok. Skall jag till Midtown åker jag "E", medan skall jag till Brooklyn är det "A" som gäller. Funkar bra tycker jag..
 
Toppen