Senaste nytt

Transporthjälp

Haha, det vore något!

Ett konkret tips: om du har någon i din bekatskapskrets som jobbar åt Scania alt Volvo, så kanske de råkar ha CE-kort och kan få låna en lastbil. Jag vet att anställda på båda företagen har möjlighet att ha denna förmån.

Stämmer..
Körde själv lite lastbil förut, tog hem den dagligen. (tjänstebil)
Perfekt om man skulle åka till exempelvis IKEA och skaffa lite nya möbler eller åka till ICA och handla mjölk (fri diesel.)

Men fråga runt lite. Vore ju guld för din del om du fick tillgång till lastbil (samt en som kan köra) och bara fick stå för diesel kostnaden. :)

Det är en motor båt, visst skulle man kunna göra det men, det ingår en trailer och båten går inte bra i sjön med en trailer fastspänd under...;-) det är också ett rejält avstånd sjövägen mellan Helsingborg och den nya hemmahamnen, Vaxholm. Båten måste hämtas innan 15 mars vilket gör det en smula friskt att ge sej ut på sjön. Jag är ganska gnällig och ser bara hinder som ni märker...;-)

Jag har varit med om att transportera båt på det sättet, faktiskt :) Du vänder på den och spänner fast trailern ovanpå. Men det är knappast något som lämpar sig för distanser längre än några hundra meter (i det fallet jag var med om så handlade det om mer än så, men fortfarande inte mer än någon timme, och det var nog inte speciellt bra egentligen :)). Definitivt inte något jag skulle vilja prova hela vägen från Helsingborg...

Kolla in boatlife.se eller boatsite.se som är motsvarigheten till bc.se
Finns säkert någon där som kan tänka sig att transportera annars så vet jag att dom kan ge dig goda råd om bra och billiga transportfirmor.

Hängde mycket där innan jag tappade mitt båtintresse (har båten kvar dock!)

Jag skulle tänkt på detta vid mitt yrkesval. När jag gjorde lumpen så flög jag en del C-130 och vid ett tillfälle när vi ilastade i Kiruna så står det en liten Toyota Corolla inne i kärran.. Kapten hade köpt en bil i Kiruna till sin dotter som bodde i Göteborg, han tog med den söderut så hon fick plocka upp den på en flyplats närmare hemma...;-) Kallas för arbetsförmån tror jag, hahaha! Hör till saken att vi lastade in 4 skotrar, ett par pallar med utrustning och ca 30 man utöver Corollan.

Det är en motor båt, visst skulle man kunna göra det men, det ingår en trailer och båten går inte bra i sjön med en trailer fastspänd under...;-) det är också ett rejält avstånd sjövägen mellan Helsingborg och den nya hemmahamnen, Vaxholm. Båten måste hämtas innan 15 mars vilket gör det en smula friskt att ge sej ut på sjön. Jag är ganska gnällig och ser bara hinder som ni märker...;-)

Långt?? Jag har köpt mig tre båtar på andra sidan, en i Helsingborg, en i Malmö och en i Göteborg. Alla tre körda genom Falsterbokanal och vidare mot Stockholm. Den här tråden passar inte alls på BusinessClass.se så jag vill berätta att jag flög till alla hämtningar - Ängelholm, Göteborg och Malmö. Alla med SAS förstås!

Toppen