Senaste nytt

Transport Boston-Washington DC?

HenrikAI

Medlem
Hej,

Har ca 2 dygn på att ta mig (med familj) från Boston till Washington DC. Första tanken är förstås flyg, men jag funderar på något alternativ som gör att vi får se lite mer. Alternativen som vi tänkt på hittills:

1) Flyg direkt. Enkelt men lite tråkigt kanske.
2) Acela (tåg) direkt, tar ca 7-8 timmar.
3) Acela eller regionaltåg med övernattning någonstans på vägen. New York kan vi, så vi skulle kanske hellre vilja ta ett dygn i någon annan stad i så fall (t.ex. Philadelphia, om det inte blir alldeles för kort om tid där?).
4) Envägshyra av bil. Skulle möjliggöra en liten av avstickare någonstans, men var stannar man till då?

Hur skulle ni gjort? Finns några roliga och kanske mindre väntade stopp man kan eller bör göra om man väljer tåg eller bil? Vi har inte varit någonstans i trakterna förut med undantag av New York.

(Prismässigt är det ingen gigantisk skillnad mellan de olika alternativen tror jag, så det är ingen faktor vi behöver ta hänsyn till här.)
 
Last edited:
Har åkt Acela Boston->Washington DC och sen bil typ samma sträcka norr ut, utan någon direkt avstickare och utifrån det säger jag tåg.
Skulle jag göra samma resa igen med Acela hade jag hellre tagit ett stopp någonstans mellan NYC och Boston för det såg mycket trevligare ut mot mellan NYC och DC
 

HenrikAI

Medlem
Förstår inte hur jag glömt att tänka på buss!

Efter kommentarerna ovan så lutar det ju starkt åt tåg eller buss. Återstår att se om vi hittar ett lämpligt stopp på vägen..
 

sembl

Medlem
Tåg eller Buss. I slutändan är det bara en transportsträcka för oss som bor här. Ett stopp i Philly kanske ?

Att köra den sträckan är inte alla kul då du passerar stora städer med riktigt mycket trafik. Bättre att låta någon annan sköta det
 
Toppen