Senaste nytt

Transit i Zürich - access till Swiss first class lounge?

flum

Medlem
Tänkte bara uppdatera, pga av externa faktorer blir det Turkish via IST I C-klass, och retur med vändande post, 12h i Seoul. Det blir en upplevelse. Kul dock att prova TQ C-klass, dessutom ett antal timmar i deras nya lounge.
 

Glenn E

Medlem
Hej!

Jag funderar på att boka Lufthansa F och ansluta till Stockholm via Zurich med Swiss Business.

Har jag då tillgång till Swiss F lounger i Zurich?
 

Tostarp

Medlem
Har en flygning CPH-ZRH-SIN där sista benet är A-klass och det första är C-klass. Bytestid är bara 1h i ZRH vilket gör att jag inte kommer att ha tid att komma in i loungen (där jag aldrig varit). Tar jag ett tidigare flyg från CPH får jag offra hela dagen då detta flyg går tidigt.

Då jag ändå måste offra hela dagen, tänkte jag ev boka om till CPH-MUC-ZRH-SIN med några timmar vid varje mellanlandning vilket gör att jag får några timmar i MUC.

Frågan är om jag kommer in i FCL i MUC? Jag har ju bara en C-klass ankommande (kan bli LX eller LH) och en C-klass avgående (kan bli LX eller LH). Endast sista benet ZRH-SIN är ju i A-klass?

Att jag kommer in i Loungen i ZRH förutsätter jag naturligtvis...
 
Last edited:

agehall

Medlem
Frågan är om jag kommer in i FCL i MUC? Jag har ju bara en C-klass ankommande (kan bli LX eller Lufthansa) och en C-klass avgående (kan bli LX eller Lufthansa). Endast sista benet ZRH-SIN är ju i A-klass?
Det här är ju lite fel tråd, men ja, det ska du göra. Lufthansa har rätt bra beskrivning av sina accessregler om du kikar på deras hemsida.
 

palmen

Moderator
Har en flygning CPH-ZRH-SIN där sista benet är A-klass och det första är C-klass. Bytestid är bara 1h i ZRH vilket gör att jag inte kommer att ha tid att komma in i loungen (där jag aldrig varit). Tar jag ett tidigare flyg från CPH får jag offra hela dagen då detta flyg går tidigt.

Då jag ändå måste offra hela dagen, tänkte jag ev boka om till CPH-MUC-ZRH-SIN med några timmar vid varje mellanlandning vilket gör att jag får några timmar i MUC.

Frågan är om jag kommer in i FCL i MUC? Jag har ju bara en C-klass ankommande (kan bli LX eller LH) och en C-klass avgående (kan bli LX eller LH). Endast sista benet ZRH-SIN är ju i A-klass?
Flyger du First med Lufthansa samma dag så har du tillgång till deras First lounger oavsett flygplats (Lufthansa Gruppens First lounger)
 

Tostarp

Medlem
Hmmm. 'First' blir med LX, inte LH. Men jag tolkar svaret som om att detta inte har någon betydelse? Dvs LH-first eller LX-first kan kvitta, det blir samma behandling??
 
Toppen