Senaste nytt

Transfertid i Bangkok

I ert fall kommer ni ej komma åt den internationella sidan.

På domestic sidan finns en helt ok Thai lounge men det kräver att ni har status eller klass med Thai (smile) på anslutande flyg.
Ganska säker (99 %) på att vi kom in på den (domestic Thai lounge) med PP vid en flight med Bangkok Ariways förra våren - men kan ha ändrats (bör framgå av PP-appen).

I ert fall kommer ni ej komma åt den internationella sidan.

På domestic sidan finns en helt ok Thai lounge men det kräver att ni har status eller klass med Thai (smile) på anslutande flyg.
OK tack för tydligheten. Vi har alltså inte access där som ankommande med Thai om vi har Star Gold?

Vi reser ju vidare med Bangkok Airways så om vi inte har det så blir prioritypass lounge som gäller. Dock när man kolla på Priority Pass hemsida ser det ut som att vissa Thailounger är med?

Av dessa, ni som varit där, vilken skulle ni rekommendera?

Alltså, vad ni har för status är ovidkommande. Ni kan inte komma åt den delen av flygplatsen där dessa lounger ligger. Alla I-D transfers slussas till Domestic sidan utan möjlighet att nå I.

Ganska säker (99 %) på att vi kom in på den (domestic Thai lounge) med PP vid en flight med Bangkok Ariways förra våren - men kan ha ändrats (bör framgå av PP-appen).
Stämmer säkert, Thai loungen servar många sidor då Domestic delen är betydligt smalare.

Hvorfor informerer I/du ikke os om, hvorfra I rejser? Du/I stiller en masse (femten =15 !!??) "gratis" spoergsmaal - husk paa at taenke paa "whats in it for us"? Har du undersoegt grundigt selv foer du belemrer et helt forum med spoergsmaal som allerede er grundigt belyst i mange af vore traade?

Hvis I vaelger PG kan/boer I bruge PGs lounges, uanset domestic eller ikke,, de er fine og aabne for alle PG rejsende. Hvis Thail Smile, se ovenfor, brug TG loungerne. Transfer fra International er muligt, selv om jeres forbindelse er domestic. Det er vel kun for BP at I forsoeger at exit'e international? Let at lave transfer til domestic i BKK airport. Ved PGs transfer desk (altid aaben fra 1ste flyafgang) beder I dem blot om at transfer luggage mens I faar BP udskrevet...De vil ringe ned til baggage og faa opdateret labels. Hvis I er nervoese, kan I jo sende en frivillig ned og samle den op og faa den re-checket ind. Men det er spild af tid og oeger stressniveauet unoedigt, da der er skarpt check paa bagagen i BKK med overvaagende officerer ved hvert eneste baelte...Transfer tid: 2 timer er nok. Hvis man er skroebelig, kan man laegge 1/2 til 2 timer mere paa...

Last edited:
OK tack för tydligheten. Vi har alltså inte access där som ankommande med Thai om vi har Star Gold?

Vi reser ju vidare med Bangkok Airways så om vi inte har det så blir prioritypass lounge som gäller. Dock när man kolla på Priority Pass hemsida ser det ut som att vissa Thailounger är med?

Av dessa, ni som varit där, vilken skulle ni rekommendera?

Bangkok Airways har en egen lounge... Åkte senast i somras med Thai Smile till BKK från Udon, från BKK till Samui med Bangkok Airways. Jag kom inte in på någon av loungerna med guld-kort på Thai Airways på vägen till Samui. Men när jag åkte tillbaka till Udon från Samui via BKK fick jag gå in på Thais lounge.

Thais lounge på inrikes sidan är rätt dålig...

Då du inte åker från international terminalen så kan du bortse från rekomendationer om Turkish Loungen, som iof har god turkisk pizza.

Ja var på både Miracle Lounge och The Coral Executive Lounge, domestic, förra veckan.

Coral Executive var lite trevligare och större med bemannad bar som serverade cocktails. Födan likvärd.

Då du inte åker från international terminalen så kan du bortse från rekomendationer om Turkish Loungen, som iof har god turkisk pizza.

Ja var på både Miracle Lounge och The Coral Executive Lounge, domestic, förra veckan.

Coral Executive var lite trevligare och större med bemannad bar som serverade cocktails. Födan likvärd.

Självklart är det så, att han inte kommer åt några International. Jag som läste slarvigt.

Då förstår jag egentligen inte frågeställning, då typ alla lounger, även Thai ingår i PP sortimentet på Domestic. Bara kolla i appen, så ser han alla fem lounger han kan besöka.

Om man flyger på separat biljett hade jag aldrig köpt en biljett samma dag om den inte är ombokningsbar. Det är inte länge sedan flygen var försenade ganska mkt under julen. Jag pendlar en hel del till BKK och blivit stående både i HKG, SIN, KUL och BKK när jag skall vidare. Inget att rekommendera om man har familj med sig och biljetten inte är ombokningsbar.

Om man flyger på separat biljett hade jag aldrig köpt en biljett samma dag om den inte är ombokningsbar. Det är inte länge sedan flygen var försenade ganska mkt under julen. Jag pendlar en hel del till BKK och blivit stående både i HKG, SIN, KUL och BKK när jag skall vidare. Inget att rekommendera om man har familj med sig och biljetten inte är ombokningsbar.

Lite så jag tänkte när jag ska till Udon Thani i April. Hade redan en biljett till BKK sedan tidigare. Så jag bokade dagen efter vidare till Udon.

Tack för heads upen! Jag pratat med Bangkok Airways ett par gånger om hur vi skulle göra ifall detta inträffade, biljetten är ombokningsbar (verkar som att de flesta PG biljetter är det) och det räcker med att skicka ett mail till deras support så räknas det som att man hört av sig innan deadline (som då eventuellt skulle ha passerat när vi landade i BKK) så hjälper dom till att få med en på den senare flighten dom kör den dagen.

Och vad jag fått fram så har Thai inget wifi på sina flyg så det blir att vara beredd i ZRH.

Toppen