Senaste nytt

Transfer till Hilton Labritz

Impendill

Medlem
Dags att uppdatera efter avslutat besök på Hilton Labriz:
- Uppgraderade enligt ovan till riktigt bra rum (bästa enligt oss), vi blev tidigare erbjudna att betala 250€ per natt för denna uppgradering.
- Personligen välkomnad av managern som gav oss en guidad tur i golfbil på resorten (alla får det men inte av högste chefen...)
- Vin, frukt och kakor på rummet vid ankomst samt en dag till.
- Vi valde (förutom frukost som ingår som HHD) att köpa till middag för 60€ per person och dag men det bjussade de på.
- "Management reception cocktails" en kväll enligt välkänt manér. Det fanns ett tiotal HHD totalt på resorten enligt en lista jag sneglade på.
- Gratis drinkar i baren vid ett par tillfällen.
- Priset för båttransfer (99€ per person t/r) drogs av helt när vi beställde helikoptertransfer på vägen hem. Resan dit alltså gratis.

Generellt ypperlig service och de verkar vana vid gäster med höga krav som säger till på skarpen när de är missnöjda.Sista dagen blev vår spa-tid en halvtimme sen vilket gjorde det stressigt för oss eftersom det var svårt att få till en late checkout. Vi suckade lite men gjorde ingen stor sak av det. Spa-chefen blev uppriktigt glad och överraskad för det och drog av cirka 70€ på notan som tack för att vi inte klagade så mycket...

Vi hade alltså frågat om uppgradering i förväg och när vi checkade ut sade mellanchefen vi hade kontaktat att han hade skrivit upp vårt önskemål i sin kalender och uppgraderat oss så snart det fanns ett rum ledigt. Det lönar sig alltså att fråga snällt i förväg!

Trots idogt kämpande i baren, i spa-anläggningen och en transfer med helikopter så gjorde gratismaten och gratisuppgraderingen att vi blir några tusen poäng kort på att nå HHD nästa period som vi hade kalkylerat med. Jag förväntar mig störtfloder av sympati...

Jag söker svar på om båttransfern kostar något till/från labriz om man bor mer än 5 nätter.

Hotellet ger ett väldigt diffust svar:

De svarar så här:

"Kindly note that I can see my colleague to confirm the free boat transfer during your stay and upon your arrival and departure, the offer she mentioned to you was indeed correct. If you stay 5 or more nights at the resort you receive a complimentary return boat transfer during your stay, having stay this it does not include your arrival and departure boat transfers. Hence the boat transfers will be chargeable."

Supporten på chatten hjälpte mig att översätta detta och menade att det är gratis vid 5 eller fler nätter.

Vet du möjligtvis ?

Jag söker svar på om båttransfern kostar något till/från labriz om man bor mer än 5 nätter.

Räkna med att den kostar. Jag läste på en del på FT före vår resa och det verkar vara samstämmiga uppgifter om att den debiteras. Vår stod på notan men blev avdragen när vi bokade helikopter hemvägen, vi hade ju betalat för t/r med båt så det var ju rimligt...

Tja, när vi var där i vintras blev vi debiterade och det finns många inlägg på FT om detta också. I mejlet vi fick stod också att det kostade men saker kan ha ändrats. Om pdf:en du hittar är färskare så kan du ju hänvisa till den.

Tillägg: De länkar till den här filen nu från hemsidan http://www.hiltonseychelleslabriz.c...chedules/hilton_labriz_boat_schedule_2017.pdf och där är andra priser och inget om gratis transfer. Skulle inte hoppas för mycket på gratis båt...

Tja, när vi var där i vintras blev vi debiterade och det finns många inlägg på FT om detta också. I mejlet vi fick stod också att det kostade men saker kan ha ändrats. Om pdf:en du hittar är färskare så kan du ju hänvisa till den.

Tillägg: De länkar till den här filen nu från hemsidan http://www.hiltonseychelleslabriz.c...chedules/hilton_labriz_boat_schedule_2017.pdf och där är andra priser och inget om gratis transfer. Skulle inte hoppas för mycket på gratis båt...

Men va röriga de är!
Priserna stämmer inte alls med de jag fick innan de sa att det var gratis om jag bor 5 nätter eller mer.

Jag har en printscreen från deras chat också som säger att det är gratis .

Nu fick jag ett 4:e bud när jag ringde Hilton Customer service som i sin tur ringde hotellet.

Den gratis båtresan utgick vid månadsskiftet. Personalen är informerade olika. Priserna som står på hotellets hemsida stämmer inte.
Hon jag pratade med blev faktiskt riktigt upprörd då jag läste upp svaren jag fått via mail och Messenger från dem.

ALLA var fel.
Hon tyckte jag skulle skriva till Customer corespondance och framföra detta och se hur de väljer att göra.

Jag funderar starkt på att boka av hela vistelsen och istället åka någon annan stans och välja en annan hotelkedja.
Vi lägger ändå närmre 20.000 SEK och då ska man ha 5000 SEK för att man kör oss till öns ända resort.

Nu fick jag ett 4:e bud när jag ringde Hilton Customer service som i sin tur ringde hotellet.

Den gratis båtresan utgick vid månadsskiftet. Personalen är informerade olika. Priserna som står på hotellets hemsida stämmer inte.
Hon jag pratade med blev faktiskt riktigt upprörd då jag läste upp svaren jag fått via mail och Messenger från dem.

ALLA var fel.
Hon tyckte jag skulle skriva till Customer corespondance och framföra detta och se hur de väljer att göra.

Jag funderar starkt på att boka av hela vistelsen och istället åka någon annan stans och välja en annan hotelkedja.
Vi lägger ändå närmre 20.000 SEK och då ska man ha 5000 SEK för att man kör oss till öns ända resort.

Förstår din frustration. Oavsett pris för båtresa är det ett en utmärkt resort men det är förstås trist om man börjar upplevelsen på minus. Med några dagar där riskerar dock priset för båtresan att bli närmast felräkningspengar så det är viktigt att sätta kostnaden i rätt perspektiv, utan att för den delen försvara deras hattiga komminukation.

Förstår din frustration. Oavsett pris för båtresa är det ett en utmärkt resort men det är förstås trist om man börjar upplevelsen på minus. Med några dagar där riskerar dock priset för båtresan att bli närmast felräkningspengar så det är viktigt att sätta kostnaden i rätt perspektiv, utan att för den delen försvara deras hattiga komminukation.

Nu har jag fått svar av hotellet som återigen gav fel information. Men efter kontakt med guest correspondance så fick jag ytterligare ett mail från hotellet som nu bekräftar att de bjuder på transfern helt gratis eftersom att de kommunicerat fel tidigare. Det uppskattas mycket!

Sedan fråga jag lite snällt om en uppgradering eftersom att jag är Diamond och min fru Guld och fick svaret att de uppgraderar oss i förväg till King Deluxe Hillside Pool Villa. Det var en sådan du bodde i va? var du nöjd?
Till en början hade vi bokat den billigaste bungalow med poäng, skrev ett mail och fick uppgraderat till beach bungalow och nu detta trots nästan fullbokat:)

Vad gör man på ön? Finns det restauranger mer än hotellets? Är det dyrt att äta? Finns någon kiosk typ eller liten butik?
Har du några tips till oss? Vi stannar 7 nätter.

Toppen