Senaste nytt

Transfer tid i Miami och Los Angeles

På senaste 12-18mnd tycker jag det har blivit mycket bättre. Jag har varit genom 3-4 gånger och sällan längre än 10min. Dock kan promenaden till US CBP vara rejält lång.

AA bagagehantering är en helt annan femma. Jisses vad trögt det går i MIA.

Tre timmar tog det förra veckan att ta sig igenom immigration och tull när vi anlände vid 18-tiden. Givetvis missad sista kvällsflight vidare till LGA.

Tre timmar tog det förra veckan att ta sig igenom immigration och tull när vi anlände vid 18-tiden. Givetvis missad sista kvällsflight vidare till LGA.

Jobbigt... Aldrig kul. Tyvärr händer detta på alla större flygplatser i USA. Har aldrig känt mig mer VIP än när jag åkte Swiss F och bredvid mig var Schweiz ambassadör till FN och vi fick specialhjälp vid ankomst på JFK T4. Han och jag hämtades av Swiss, vi gick genom Diplomatkön tillsammans medan det var så illa att man grupper av 20 i taget fick kliva av flygplanet, då hela immigrationsområde var överfullt. 50min efter dockning vid gaten var jag på Waldorf, dom i Y troligtvis kvar på flygplanet. Så det kan hända på alla flygplatser.

Jag upplever MIA som bättre med den nya immigrationshallen och det har (för mig) gått mycket snabbare senaste åren. Min mardröm är Washington - Dulles (IAD) där jag ofta hamnar i långa köer även i F.

MIA har fortfarande reella problem. Borgmästaren (?) i Miame-Dade county har visst sjkrivit ett öppet brev till CBP om att öka bemanningen då de har uppemot 11 nya internationella bolag som är intresserade att flyga till MIA men många klagar på väntetiderna.

Toppen