Senaste nytt

Transfer Split Airport- Trogir?

FF#1

Medlem
Någon som har ett tips hur man bokar pålitlig transfer från flygplatsen till Trogir?

Eller funkar det bra med flygbuss, någon som vet hur det funkar, vilken buss man tar samt var den stannar i Trogir?

Jag var där för några veckor sedan. Det är mycket nära, typ några kilometer (3 kanske?) och du kan ta en taxi utanför om du vill. Jag bokade dock all vår marktransfer (totalt 6 längre körningar) med detta företag och dom skötte sig exemplariskt. Normalt pris ca 40 euro.

Croatia Airport & City Transfers

Edit: Uber var dyrt i just Trogir. Mycket dyrare än i tex Dubrovnic. Har ingen aning om varför, enbart ett konstaternade. Trodde det var något fel på appen först, men provade flera gånger. Uber tog ca 125 kuna för en färd på 3 minuter (1 km) i Trogir. Men i Dubrovnik åkte vi ca 5 kilometer som tog 12-15 min för 45 kuna.

Bokade en minibus via länken ovan, funkade bra förutom vissa förvecklingar att vi hade egna bälteskuddar med oss, sparade 10€ och vi ska ha dem till hyrbilen senare, löste sig med ett mail till kundtjänsten.

Chauffören var sen men en kollega mötte upp och bad oss vänta några minuter utanför entren tills vår chaufför kom.
Fräsch mercedes bus och trevlig chaufför. Betalade kontant med €

Toppen