Senaste nytt

Transfer på Chicago O'Hare

jumbooze

Medlem
Har bokat resa för oktober lovet med bonusbiljetter i business för familjen. Vi landar 17.45.går det att hinna med ett AA flyg till Tampa som lämnar 19.17. Min erfarenhet är att det kan ta lite tid med bagaget. Själva immigration är ganska rapp.

Ska vi chansa eller ta morgonflighten dagen efter?
Jag hade absolut inte bokat den, du måste väl checka in väskan på nytt då du har separat biljett till ORD
Ta Hilton MVP rate på flygplatshotellen
 
Går ATS-bussen som den ska från terminal 5 till terminal 1 (dvs den är inte corona-inställd)? Och är ovannämnda buss det snabbaste alternativet även om man har Fast Track (genom businessclass-biljett och Star Alliance-guldkort)? Jag har en mycket kritisk förestående transfer, jag riskerar att inte hinna besöka Polaris-loungen!!!
 

bvs

Medlem
Går ATS-bussen som den ska från terminal 5 till terminal 1 (dvs den är inte corona-inställd)? Och är ovannämnda buss det snabbaste alternativet även om man har Fast Track (genom businessclass-biljett och Star Alliance-guldkort)? Jag har en mycket kritisk förestående transfer, jag riskerar att inte hinna besöka Polaris-loungen!!!

Både bussen och tåget går landside. Airside bussen går inte
 

taxvalp

Medlem
Går ATS-bussen som den ska från terminal 5 till terminal 1 (dvs den är inte corona-inställd)? Och är ovannämnda buss det snabbaste alternativet även om man har Fast Track (genom businessclass-biljett och Star Alliance-guldkort)? Jag har en mycket kritisk förestående transfer, jag riskerar att inte hinna besöka Polaris-loungen!!!

Vid besök för cirka tre veckor sedan gick inte bussen och fast-track på T1 och T5 var stängda. T1 ”för dagen” men T5 på obestämd tid. Bra att veta vid tight transfer.
 

mha321

Medlem
Är landside-bussen eller landside-tåget snabbast då?
Tåget.
Vid besök för cirka tre veckor sedan gick inte bussen och fast-track på T1 och T5 var stängda. T1 ”för dagen” men T5 på obestämd tid. Bra att veta vid tight transfer.
Samma när jag var där i februari. Snubblande nära att missa flyget från T5. Inte nog med att fast track är stängt, det var åtminstone då långsammare än vanligt i vanliga security också.

På T1 var priority också stängt. Fast när jag kom dit var det *en* person före mig i kön så det gjorde inte så mycket.
 
Toppen