Senaste nytt

Transfer i St Petersburg (LED)

He he, det var så enkelt :). En annan detalj är att jag startar i HKG och flyger första sträckan med Hong Kong Airlines. Som jag tolkar det så är Hainan och Hong Kong airlines inom samma koncern?

Litet tips.
Om det går att checka in Air Baltic flygningar medan du är i Hong Kong, gör det. Att ansluta sig mot icke kinesiska webbsidor i Beijing(Kina) kan vara tidskrävande och på många gånger får du även anslutningsproblem.

Jag är nyfiken, är det inte risk för att man blir nekad ombordstigning om man avser att mellanlanda med två separata biljetter och inte har visum till mellanlandningslandet i fråga?

Jag är nyfiken, är det inte risk för att man blir nekad ombordstigning om man avser att mellanlanda med två separata biljetter och inte har visum till mellanlandningslandet i fråga?

Så länge flygplatsen tilllåter transit på airside utan att komma in i landet bör det vara okej.
Sedan finns det praktiskt problem t ex om man byter till ett LCC flyg där de ofta kräver att checka in på landside.

Så länge flygplatsen tilllåter transit på airside utan att komma in i landet bör det vara okej.
Sedan finns det praktiskt problem t ex om man byter till ett LCC flyg där de ofta kräver att checka in på landside.
Det borde väl också kunna bli problem om flygplatsen är uppdelad i zoner, t ex en Schengen-zon och en icke Schengen-zon, eller?

Det borde väl också kunna bli problem om flygplatsen är uppdelad i zoner, t ex en Schengen-zon och en icke Schengen-zon, eller?

Men i det fallet gör du inte en international-international transit. Eftersom du de facto reser in i Schengen.

Du kan inte resa exempelvis BKK-ZRH-ARN-LHR utan visum till Europa (om du nu behöver det) eftersom du är i Schengen mellan Zurich och Stockholm. Då kan du bli nekad ombordstigning i Thailand

Fast det lär nog inte finnas något lågprisflygbolag (LCC, Low Cost Carrier) som har något interline agreement, eller?

Toppen