Senaste nytt

Transfer i Köpenhamn mellan utrikes och inrikes?

Må va hänt att CRJ900 är litet, men tycker ändå det är ok på kortare sträckor då dom klättrar otroligt fort. Mitt rekord är 2 min från lyft tills man fick ta av sig bältet, vilket jag tycker är väldigt snabbt.

Ja det var helt ok att flyga med CRJ900, och precis som du säger så steg det väldigt fort och var bra kräm i kärran vid start, speciellt då det inte var så många ombord. Det hade varit skoj om de monterade ett par "business" längst fram, så det vart en stol på varje sida om gången. Lite privatjet känsla hade det nog blivit då :)

Det hade varit skoj om de monterade ett par "business" längst fram, så det vart en stol på varje sida om gången. Lite privatjet känsla hade det nog blivit då :)

Varför ska man ha skillnad på sittplatserna på det minsta planet i flottan när man inte ens har på t ex A321? Den C-klass som redan erbjuds duger alldeles utmärkt för dess ändamål.

Det var väl mer för att i ett så litet plan skulle det kännas extra exklusivt med stora sköna stolar längst fram. Mer som ett privat jet. Mer som ett skoj förslag, mindre som ett seriöst sådant.

Det finns flera flygbolag som flyger runt med CR7 och CR9 med någon form av bättre sittplatser längst fram. Men att det på något sätt skulle känns exklusivt vill jag inte hålla med om.

Flyger ganska ofta CRJ 900 i Ekonomi med SAS mellan Köpenhamn och München - håller med Hyperion007 om att det hade varit kul med en privatjet-liknande konfiguration längst fram. Då hade man kunnat bli uppgraderad dit då och då, och det hade tillfört en lotteriliknande spänning till en annars ganska tråkig och vardaglig pendlingssträcka :D

Igår när vi landade på sträckan ARN - CPH så vart det en A gate! WTF! B gate är långt nog men A? Det var första gången för mig på CPH på i alla fall

Flyger ganska ofta CRJ 900 i Ekonomi med SAS mellan Köpenhamn och München - håller med Hyperion007 om att det hade varit kul med en privatjet-liknande konfiguration längst fram. Då hade man kunnat bli uppgraderad dit då och då, och det hade tillfört en lotteriliknande spänning till en annars ganska tråkig och vardaglig pendlingssträcka :D

Som sagt: det finns redan en C-klass som duger utmärkt för sitt ändamål. Lotterikänslan har du redan genom att det finns en chans att bli uppgraderad dit...

Fast C-klass fanns inte när jag flög CRJ 900. Eller om det fanns så gick det inte att se skillnad på C och economy. varken vad det gällde service eller komfort.

Fast C-klass fanns inte när jag flög CRJ 900. Eller om det fanns så gick det inte att se skillnad på C och economy. varken vad det gällde service eller komfort.

Själv har jag suttit jag i C-klass ombord på CR9 fyra gånger senaste åtta dagarna. Full service ombord med varm handduk, gardin, kall – men fullt ärbar – måltid, magasin osv.

Toppen