Trafikvarningstråden

simon_says91 skrev:Stor olycka på E4an norrgående i höjd med infra city. Riktigt långa köer om ni tänkte ta er mot Arlanda.Klicka för att utvidga...
Det ser ut som kön börjar från Sollentuna avfart.

screenshot20151203_01-png.44899

Idag har gud varit med mig.

Hade jag inte för en gångs skull valt att resa med SJ. Då hade jag med allra, allra största säkerhet suttit fast där nu.

Höll på att missa mina flight för satt i loungen och väntade på "Go to gate". Efter ett tag gick jag till gaten utan några meddelande men blev nästsista pax ombord.

Enligt gatepersonalen fungerar inte skyltningen på CPH helt idag. Det stod Bording på gateskärmen, men inte på övriga skärmar på CPH.

Värt att notera för alla oss som helst sitter i loungen så länge som möjligt.

Stopp i tågtrafilen mellan Hallsberg och Katrineholm rapporterar kollegan som retade mig för att jag tog flyget hem.

Strul med rälsen på Arlanda. SJ ställer in tåg dit/från och Expressen drar med förseningar.

Risk för snökanon imorgon 13 jan. Arlanda har kallat berörda till TTF. Trafiktaktiskt Forum.

Ett scenario vid kraftigt snöfall är 01L enbana med 6 landningar per timme på förmiddagen.

Detta är dock än så länge inofficiellt och baserat på prognostiserat kraftigt snöfall. Xilan rekommenderar alla som ska flyga att förbereda plan B, men ej aktivera den ännu.

Xilan skrev:Risk för snökanon imorgon 13 jan. Arlanda har kallat berörda till TTF. Trafiktaktiskt Forum.Ett scenario vid kraftigt snöfall är 01L enbana med 6 landningar per timme på förmiddagen.Detta är dock än så länge inofficiellt och baserat på prognostiserat kraftigt snöfall. Xilan rekommenderar alla som ska flyga attförbereda plan B, men ej aktivera den ännu.Klicka för att utvidga...
Om dom börjar köra med snökanon så förstår jag att det blir svårt att landa //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji2.png

Back