Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Tyfonen Vicente ställer till i Hong Kong.
Vilken tur för David och Jacob som klarade sig.

Cathay Pacific skrev:
Last Updated: 27 July 2012 22:00 HKT GMT+8

Cathay Pacific Flight Schedule Integrity Improving; Passengers Without Confirmed Bookings Advised Not to Go to the Airport

Cathay Pacific Airways today announced that its flight schedule integrity is improving while it has been working hard to put its planes and crew back into position and clear the backlog of customers arising from flight cancellations and diversions caused by typhoon Vicente and the subsequent bad weather throughout the week.

Eventuellt strejk på gång på Lufthansa

UFO FAs vote for strike action - FlyerTalk Forums

Såsom jag tolkar det skulle den kunna dra igång i princip närsomhelst från tisdag (en slutsats jag drar baserat på Google Translate från UFOs hemsida).

Jag ska ARN-FRA-BLR ons-sön nästa vecka men försöker förstå hur jag skulle kunna bli drabbad. Är praxis att man blir omroutad med ett annat bolag om strejken slår till (på LHs bekostnad) eller är det force majeur och man får stå för fiolerna själv?

Jag vet inte om det finns någon som åker till Los Angeles mellan 29 sep - 1 okt, men det verkar som motorvägen till/från LAX kommer att bli stängd under de tre dagarna.

Singapore Airlines skrev:
Closure of I-405 freeway 29-30 Sept- LA International Airport

A section of the I-405 freeway will be closed for a 53 hour period from 29 September to 1 October 2012. The specific closure boundaries are:

Northbound I-405: 10-mile closure between I-10 and US 101
Southbound I-405: 4-mile closure between US 101 and Getty Center Drive Ramps

The closure boundaries are to the north of Los Angeles International Airport, but it is expected to have an impact on travellers making their way to the airport from all areas of Greater Los Angeles. Local authorities have advised that traffic conditions are expected to be severe, with multi-hour delays expected.

Singapore Airlines advises customers with flights on September 29 and 30 to start their journey to their airport as early as possible before their flight departure.

Det är ju helt förödande med en strejk där man inte ens aviserat ett datum som strejk är tänkt träda ikraft??

Lufthansa har bekymmer helt klart med vissa fackförbund...

Ja, blir inte riktigt klok på detta. Ska ARN-FRA 0625 imorn men eftersom det inte finns någon information som säger något annat antar jag att det bara är att åka dit. Sen FRA-BLR 1215 är det också bara att hålla tummarna för. Jag har väl kommit iväg till FRA får de gärna routa om mig på QR C istället för LH C dock...

Ja, blir inte riktigt klok på detta. Ska ARN-FRA 0625 imorn men eftersom det inte finns någon information som säger något annat antar jag att det bara är att åka dit.

Läste precis att chefen för fackförbundet ifråga lovat att informera passagerare kvällen före om det blir aktuellt med morgonstrejker. Alltid något.

Streik: Ab Donnerstag droht der Streik bei der Lufthansa - Aktuelle Nachrichten - Wirtschaft - Berliner Morgenpost - Berlin

På några års sikt tror jag inte det hjälper hur starka facken är, när det kan komma att stå mellan företagets överlevnad och fortsatt feta avtal. SAS riskerar väl att hamna där t.ex.

Det verkar kunna bli strejk...men fortfarande ovisst. Alla flighter kommer inte heller beröras. Eurowings, Cityline och Germanwings berörs överhuvudtaget inte. Men bara ovissheten är ju helt förödande...

Hej!

Nu har, enligt Lufthansa, fackföreningen sagt att det blir någon form av strejk i morgon fredag. Omfattningen är oklar och information kommer att ges tätt inpå eventuell strejk.

Tock

Toppen