Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Jobbigt för SK903 som redan var 1 timme sen. Stod på 01L redo för start när det hände. Fick glatt joina den långa kön till 01R och blev ännu mer försenad. Själv sitter jag på kärran till Bryssel (lyckad seat block) och väntar på push. Skulle starta 15.10. Får väl se hur det går.
Update: planet har problem med datalänk och nu letas det febrilt efter skrivare. Ironiskt att jag sitter på en uppfräschad 737-700 med internetgrejen på taket.
SK903 landade ändå bara 10 min sen i New York.

Det tog mig 2 timmar 15 minuter från Haga Norra till Arlanda med bil, fixade mig över till Bergshamra avfarten och åkte E18 över Arninge och fram till Häggvik, enligt radio Stockholm så var det vid 12,30 fortfarande total stopp vid Sörentorp norrut.

Det tog mig 2 timmar 15 minuter från Haga Norra till Arlanda med bil, fixade mig över till Bergshamra avfarten och åkte E18 över Arninge och fram till Häggvik, enligt radio Stockholm så var det vid 12,30 fortfarande total stopp vid Sörentorp norrut.
Just nu ser det OK ut på E4:an.

Screenshot20180228 02 Google.png

Snökaoset i UK fortsätter (fast egentligen är det mer kaos än det är snö)

BA:
If you are due to travel on any short haul service up to and including Sunday 4 March, regardless of whether your flight is currently showing as operating or not, you can rebook your flight to a later date and travel on dates up to and including Wednesday 21 March.

In addition, if you are due to travel on a long haul service to or from London Heathrow up to and including Sunday 4 March, regardless of whether your flight is currently showing as operating or not, you can rebook your flight to a later date and travel on dates up to and including Wednesday 21 March.

Spåren i England (mellan städerna) är inte konstruerade för riktigt vinterväder så när det kommer lite snö fryser rälsen ihop och orsakar signalfel med röd lampa som resultat. Då blir alla tåg stående mellan stationerna.

Ett himla kaos från USAs Östkust idag. Lufthansa, Swiss samt Austrian har ställt in alla flighter från Boston, New York och Washington DC. När jag la mig igår kväll skulle LH401 gå som vanligt men den blev sedan inställt. Jag hade inget koll, då hade jag stannat kvar i Toronto och åkt därifrån.

Swiss First linjen och jag har fixat rutten EWR-FLL, taxi till MIA sedan MIA-ZRH-ARN i full flex F på United och full flex J på Swiss. Tyvärr godtog inte Swiss min Lufthansa cash upgrade, men Lufthansa kommer återbetala denna.

Bokade av möten och lunch för att hinna hem idag. Sitter nu i taxi på väg till Newark. Känns bättre att vara där i fall något annat uppstår.

Toppen