Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Tidvis strejk av säkerhetskontrollspersonal på Barcelona El Prat flygplats (BCN) på måndagar, fredagar och söndagar fram till 14 aug 2017.
The Guardian skrev:
Passengers wait to pass through security control at Barcelona’s El Prat airport.
Friday 4 August 2017 16.12 BST First published on Friday 4 August 2017 14.47 BST

Holidaymakers have been waiting in queues hundreds of metres long at Barcelona airport after security staff began a series of rolling strikes.

The staff are protesting against low pay and poor working conditions in a series of staggered, hour-long strikes every Friday, Sunday and Monday until 14 August, when a 24-hour walkout is planned if the dispute is not resolved.
Barcelona airport strikes cause severe delays | World news | The Guardian

Storstrejk hela dagen i Helsingfors järnvägstrafik. Inga tåg till/från flygplatsen och flygbussarna har svårt att möta efterfrågan.

AIR passengers in Spain could be hit by devasting delays after the CC.OO., UGT and USE unions announced a round of strikes, starting from 15 September, across all airports operated by Aena.

The full list of planned strikes is as follows:
  • September: 15, 17, 22, 24 and 29
  • October; 1, 6, 11, 15, 27, 30 and 31
  • November: 3 and 5
  • December: 1, 4, 5, 7, 8, 10, 26, 27, 28, 29 and 30
Spanish airports to be hit by 25 days of strikes as unions announce dates

Det fungerar bra när man reser med SAS att gå i vilken av dom man vill, kan inte uttala mig om andra bolag men antar att det fungerar för dom också.
Jag har aldrig reflekterat att val av säkerhetskontroll skulle ha någon koppling till flygbolag. Jag väljer alltid den närmaste (i extremfall, den med minst kö) och har aldrig haft några problem. Man kommer ju till "samma" airside i vilket fall.

Tydligen tagit hänsyn att många BC medlemmar har avresa från Barcelona den 29 oktober, de som åker hem den 30 oktober får vara ute i god tid.

Toppen