Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Detta är ingen strejk-varning utan ett faktum.

Lissabon: Trafikledarna strejkar i 2 timmars-omgångar. Min försening till BCN blir 5 timmar och 10 minuter - som det ser ut nu!

Säkerhetspersonalen på ett flertal norska flygplatser har varslat om strejk. Det rör sig om Securitas och G4S på Oslo Gardermoen, Bergen, Stavanger, Trondheim och Tromsö.

Om strejken startar påbörjas den 1 juni klockan 04.00.

De flesta flyg verkar avgå som vanligt men passagerare som ska flyga från någon av dessa flygplatser uppmanas att åka extra tidigt till flygplatsen. SAS erbjuder även möjligheten att boka om för passagerare som ska resa från Oslo 1-3 juni.

Inte en strejkvarning, men en allmän varning om att Securitas' bemanning av säkerhetskontrollerna på Arlanda inte fungerar riktigt som den ska. De är tydligen ofta underbemannade och just nu är det tydligen kaos...så räkna med extra tid.

Jag stod 25 minuter i trappen i T4 på Arlanda igår. Tjockt med folk och endast två passager öppna. Mannen som sedan släppte mig igenom den officiellt sett "stängda" gate 35 antydde att det hade med någon typ av aktion att göra.

Jag stod 25 minuter i trappen i T4 på Arlanda igår. Tjockt med folk och endast två passager öppna. Mannen som sedan släppte mig igenom den officiellt sett "stängda" gate 35 antydde att det hade med någon typ av aktion att göra.

Hände en hel del på ARN idag. Flera allvarligt magsjuka på Moskva-flight (rykten säger t.om medvetslösa).
http://www.businessclass.se/star-alliance/5170-magsjuka-pa-sas-flygning-fran-moskva.html#post56543

Sedan landade Hillary Clinton på ARN för sitt Sverigebesök.. Kan kanske ha varit någon USA-fientlig demonstration?

Nu är strejken hos Air India inne på 26:e dagen!! Enligt Indiska "Economic Times" finns det nu mycket som pekar på att Air India inte överlever länge till...

Air India may not survive if strike continues: Official - The Economic Times

Det intressanta är ju att de precis fått sin första B787 levererad. Vem skulle isåfall få ta över det planet (eller vill, med tanke på hur den inretts:p). (Photos: inside Air India's Boeing 787 - the ugliest Dreamliner seats yet? - Flights | hotels | frequent flyer | business class - Australian Business Traveller)

Mannen som sedan släppte mig igenom den officiellt sett "stängda" gate 35 antydde att det hade med någon typ av aktion att göra.
Enligt källor inom organisationen är det "bara" underbemanning pga omorganisation och dålig rekrytering. Många anställda är dock missnöjda (bortsett från omorganisation och försämrade villkor så drabbas de ju dessutom av resenärers irritation pga långa köer) så det skulle inte förvåna mig om det blir mer problem med kontrollerna framöver.

Toppen