Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Så har Kommunal träffat avtal för personliga assistenter vilket innebär att varslade sympatiåtgärder på Flygbussarna har ställts in. Åter till normallunken....

Going from bad to worse then..! I dagens FT skrivs det om problemen med passkontrollerna
men ett ännu större problem är tydligen att få visum för icke-europeer. Man betalar GBP 78,
ägnar ett par dagar åt att fylla blanketten som verkar vara värre ESTA, väntar en månad på
att få träffa en Immigration Officer på ambassaden/konsulatet och sedan väntar man på ett
beslut. Blir det avslag så är pengarna förlorade! Man skickade nyligen ut 150 personer som
förstärkning till Kina inför högsäsongen.
Finns även några kul teckningar i FT där man driver med med köandet på flygplatserna.

Påminnelse om passkontrollstrejk i Storbritannien imorgon 2012-MAY-12.
UK braced for Border Agency strike - Business Traveller

UK braced for Border Agency strike - Business Traveller skrev:
Passengers arriving into UK airports tomorrow (May 10) should prepare themselves for delays and disruption, as Border Agency staff stage a walkout in dispute over pensions.

The Immigration Service Union (ISU), which represents around 4,500 Border Agency employees, is to strike for 24 hours from 0001 tomorrow.

En något ovanlig strejk kanske. Tågledarna i Narvik har tagits ut i strejk och all järnvägstrafik på den norska delen av malmbanan har stoppats. Strejken påverkar persontågen till Narvik och enligt Trafikverket vänder Sj:s trafik i Vassijaure, nära norska gränsen.

Totalstopp på malmbanan - Nyheter P4 Norrbotten

Ojdå! Det var nytt för mig... Men jag har haft fullt upp med annat och inte följt nyheterna så mycket.
Jobbiga puckar för LKAB också.

Just nu: Kaos i Lissabon

Det kanske inte är så ovanligt, men just nu är det strejk bland trafikledarna i Lissabon.

Redan igår på kvällen fick jag ett mail om att mitt boakde flyg var inställt, LIS - BCN. Istället var jag ombokad till ett senare flyg, men man visste redan igår att även det skulle bli försenat - totalt är min försening 5 timmar och 10 min.

Är det någon annan från BC här nu?

^^^

TAP bjuder på 16 Euro i meal-voucher.

Imorgon bär det vidare hemåt via OSL i SAS C-klass.

Kuriosa: När jag den 20 maj skulle åka från BCN till LIS så var det också strejk, men då var det bagage-lastarna...

Toppen