Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Danke. Att jag inte tänkte på att kolla twitter :)

Nåja. Jag hoppas på hex, oc i värsta fall en 45-minuters promenad till paddington. Det löser sig säkert...

Det verkar som Bali DPS är stängd pga vulkanutbrott.....nästa info 21:30 ikväll.(lokaltid).....

Piss...satt fast i en vecka i Manila.....2010 pga vulkanutbrott.....

Last edited:
Danke. Att jag inte tänkte på att kolla twitter :)

Nåja. Jag hoppas på hex, oc i värsta fall en 45-minuters promenad till paddington. Det löser sig säkert...
Som uppdatering på den - det var *mindre* trafik än vanligt, så taxin till Paddington var framme på nolltid. HEX var fullt till sista sittplats, men gick enligt tidtabell.

Alla som skall resa till Arlanda idag med Expressen ta extra tid på er! Det är banarbete vid solna och detta står inget om på deras hemsida.... Tog oss 14 min bara att ta oss förbi Friends Arena... Nu är vi på väg i full fart igen.

Va, jag som trodde du hade koll på alla järnvägsarbeten :)

Det pågår arbete mellan Solna och Karlberg och inga pendeltåg stannar på de stationerna fram till 05:00 på måndag morgon. Så räkna med att det kan strula även under söndagen. Dessutom är det halvtimmestrafik under lördagen och söndagen.

Last edited:
Va, jag som trodde du hade koll på alla järnvägsarbeten :)

Det pågår arbete mellan Solna och Karlberg och inga pendeltåg stannar på de stationerna fram till 05:00 på måndag morgon. Så räkna med att det kan strula även under söndagen. Dessutom är det halvtimmestrafik under dessa lördagen och söndagen.
Jo det har jag koll på men inte att de skulle blir 15 min tågkö ut från Stockholm med fjärrtågen/expressen.... Vi var ju inne på bangården o rullade med tåget till och med....

Enligt gp.se skall det ha löst sig nu. Avspärrningen släpptes runt 19:45. Verkar som en hel del flyg trots allt lyfte under tiden då infarten var avspärrad och då troligen utan en del passagerare som var ute i sista minuten.

Liten men irriterande varning, CDGVAL flygtåget står stilla på CDG och det är kaos på ersättningsbussarna. Knallade tillbaka till hilton och sitter nu i deras shuttle och hoppas komma till terminalen i tid.

Baggagebanden har strejkat på LHR två gånger i veckan. Dels i T5 i tisdags (04AUG) och dels i T3 och T5 igår lördag (08AUG). Rörigt värre! British Airways beklagar..! Dessutom en kort notis i dagens SvD om att det råder baggagekaos på Arlanda på grund av många förseningar...

Toppen