AABack2ARN
Medlem
Det är visst någon form av taxistrejk på CDG i morgon (25JUN) och samtidigt har man hotat med strejk på järnvägen och i synnerhet RER B som trafikerar just CDG... 
Enligt en källa på Facebook så ska tulltjänstemännen på Schipol strejka nästa vecka, mån och tis (29-30/6).
De kommer inte lägga ner sitt arbete, däremot kommer de kolla samtliga väskor som passerar. (Letar klickbar länk). Så förbered er på att det kommer att ta tid att passera tullen. (Även Schengen).
Ser ut att vara verifierat med nedan länk.
Transportnieuws | Transport Online - Douane voert 100%-controles uit op Schiphol en in Rotterdamse haven
Suck, typiskt att det är just på tisdag jag, ska byta flyg på Schiphol. Typiskt att man inte åker på en genom gående biljett, utan måste ut och hämta väskan och checka-in den. Vi får hålla tummarna att det går hyfsat smidigt endå. Har ju iaf. 4 timmar mellan flygen...Ser ut att vara verifierat med nedan länk.
Transportnieuws | Transport Online - Douane voert 100%-controles uit op Schiphol en in Rotterdamse haven
Suck, typiskt att det är just på tisdag jag, ska byta flyg på Schiphol. Typiskt att man inte åker på en genom gående biljett, utan måste ut och hämta väskan och checka-in den. Vi får hålla tummarna att det går hyfsat smidigt endå. Har ju iaf. 4 timmar mellan flygen...
Står och väntar på väskan nu i Amsterdam. Verkar som de inte kollar väskorna. Ser flera som bara passerar ut. Så än så länge lugnt.Rapportera gärna hur statusen är på tisdag.
Var hittade du den varningen? Jag ska hem i morgon och har just suttit och funderat på hur skoj det kommer vara på HEX, när tuben inte fungerar. Men varken ba.com eller heathrowexpress.com har något att säga just nu (annat än hex som säger "we'll be running normal through the strikes").Stejk i Londons tunnelbana, British Airways varnar för kaos i trafiken ut till flygplatserna.