Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Arbejdsnedlæggelser i CPH. Yes, det er bagagehåndteringen...
Forsinkelser og eventuelt aflysninger af SAS' afgange...

But... WHY? Jeg fatter det ikke, de har det bra (tatt i betraktning) og allikevel skal de legge ned arbeidet sitt - mens andre selskap blir "**********" av Ryanair og andre, uten å så mye som legge ned en eneste veto. Hvorfor hvorfor hvorfor må SGH skade SAS med dette gang på gang på gang?

But... WHY? Jeg fatter det ikke, de har det bra (tatt i betraktning) og allikevel skal de legge ned arbeidet sitt - mens andre selskap blir "**********" av Ryanair og andre, uten å så mye som legge ned en eneste veto. Hvorfor hvorfor hvorfor må SGH skade SAS med dette gang på gang på gang?
Det kanske är för att i sympati förbereda folk på vad som händer när Ryanair kommer till CPH? Det skulle ju inte vara första gången som de tar ut det över ett bolag som inte har gjort något fel, för att straffa de som vägrar gå med på kollektivavtal...

Än så länge bara 1 minut försening på mitt flyg till CPH - hoppas det håller.

Och nu är strejken slut och trafiken påsläppt igen, enligt lounge-personalen på Arlanda. Mitt flyg avgår just nu med beräknad försening på 2 minuter.

De anser tydligen inte att "de har det bra", åtminstone inte om man ska tro nedan artikel.

SAS i Kastrup er ramt af arbejdsnedlæggelse - Politiken.dk
Ifølge hendes oplysninger drejer medarbejdernes utilfredshed sig om en aftale, man indgik i efteråret 2014.

Toppen