Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Trafiken genom passkontrollen på CPH C gate kryper fram...
Har aldrig sett kö som går till B-gate. Utrop i lounge (har heller aldrig hört) att alla bör gå till gate MINST 1:20 före avgång
IMG20260426110440.jpg

Bör fungera, vet inte köläget där. Utropet i lounge nämnde iofs både LHR och USA som destinationer som skulle lyssna noga.
Sedan uppgavs det att det berodde på att det är söndag och en mycket populär resdag, men det kan inte vara anledningen utan som du säger något ändrat i processen, har som sagt aldrig sett en sådan kö. Kunde inte se slutet på den...

Jag skulle till D-gate så undkom med rena förskräckelsen.

Last edited:
Jag har inte varit med om att automaterna varit igång de senaste 3 åren på Kastrup… de fungerade ju en gång i tiden, sen har det byggts om under en längre tid.
Passkontrollerna vid E-gaterna är de som är tänkta att användas för de som flyger med lågprisbolag utanför Schengen från E-gaterna. De har inget samband med automaterna mitt emot SAS-loungen.
Förresten, jag själv använde automaterna mitt emot SAS-loungen för ca 4 veckor sedan.

Passkontrollerna vid E-gaterna är de som är tänkta att användas för de som flyger med lågprisbolag utanför Schengen från E-gaterna. De har inget samband med automaterna mitt emot SAS-loungen.
Förresten, jag själv använde automaterna mitt emot SAS-loungen för ca 4 veckor sedan.
Jag har inte lyckats tamja en enda gång de senaste åren att automaterna är öppna. Tycker som sagt att de har byggts om under en längre tid och nu står overksamma. Kul att höra att de används ibland.

Nu kanske SAS räknas som lågprisbolag, men de senaste gångerna jag flugit till USA med SAS har de använt E gate.

Toppen