Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Sir Lemon

Medlem
Nog är det bara (delar av?) Iberias egen markpersonal som strejkar, dvs inga andra? Är på LPA och väntar på att checkas in på nytt på ett divertat & försenat flyg till FNC med SAS (från igår). Här ser helt normalt ut.
OT: Du har min empati för strulet du råkat ut för. Visst var det egentligen en avstickare på bara ett par dagar du planerat för? :(
 

Tomas E

Medlem
OT: Du har min empati för strulet du råkat ut för. Visst var det egentligen en avstickare på bara ett par dagar du planerat för? :(
Jorå, lämnar tisdag kväll med TAP. Å andra sidan så är det bara måndag-tisdag jag planerat att göra ”viktiga” saker, så om planet går strax som utlovat funkar det ändå. Jag har blivit av med en dags allmän sightseeing vilket jag bytt mot många timmar på LPA och en natt på ett rätt trevligt hotell i San Agustin (vi delades upp på två hotell med varsin bussefter en längre väntan på LPA - vid det här laget känner jag igen de flesta på planet). Samt förhoppningvis € 400 i förseningsersättning.
 

011430121

Medlem
Tänker du besöka London under perioden 7-12 januari 2024 då kommer du mötas av strejk i T banan, strejken inleds på söndag den 7:e runt klockan klockan 17.30 och avslutas den 12e på eftermiddagen
Elizaberh line berörs inte, förutom att den inte stannar vid vissa stationer

Strejken avblåst i Londons T-bana!
 

Anders5

Medlem
Skånetrafiken tillämpar inte force majeure, inte heller SL (Storstockholms lokaltrafik). Det innebär att oavsett om förseningen beror på väder, strömavbrott eller något annat som inte trafikbolaget råder över lämnas ersättning. Enda undantaget är i princip sådant som är aviserat i förväg, som banarbeten.
Som jag tolkar lagen så är det bara force majure på förseningsersättningen inte på den alternativa transporten.
 

Thornado

Medlem
(Falskt) bombhot på Arlanda i natt.

(Eventuella effekter av detta lär ju ha gått över vid det här laget, så ingen egentlig varning, men då det var falsklarm så kändes det inte riktigt relevant med en ny tråd heller).
 

Johan F

Medlem
Verkar gått hett till på ARN inatt då bagagehallen utrymdes en kortare tid, någon som verkade ha psykiska problem hotade med en bomb i väskan

 
Toppen