Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Endast bana 30 används för starter och landningar på CPH sedan några timmar tillbaka. Rejäl kö för starter och landningar. Min avgång 15:30 försenades till 16:00 och trotts boarding completed vid 16:05 fick vi ny slot 35 min senare. Som sen blev förlängd ytterligare 30 min. Vi står i kö nu, och lär lyfta 2h sena enbart på grund av brist på plats verkar det som.

Visa bifogad bild 143542
Ser på FR24 att det är bara är tvärbanan för starter just nu.
Troligtvis för att någon annan av huvudbanorna är under renovering.

Ser på FR24 att det är bara är tvärbanan för starter just nu.
Troligtvis för att någon annan av huvudbanorna är under renovering.
Jo arbetet vet jag om, men känns lustigt att man går ner så katastrofalt i kapacitet. Även vid planerat underhåll men fortfarande har samma trafik in.

Jo arbetet vet jag om, men känns lustigt att man går ner så katastrofalt i kapacitet. Även vid planerat underhåll men fortfarande har samma trafik in.
Fast det här känns mer beroende på vindarna.. Under arbetet hittills har man använt tvärbanan för landning och den öppna nord-syd banan för starter generellt. Så så mycket har inte kapaciteten varit begränsad innan så det här får nog falla i kategorin oförutsett.

Ny strejk på ingång med Eurocontrol ATC som väntas presenteras imorgon måndag för destinationerna: London, Barcelona, Brussels, Athens, Marseille och Budapest:

Last edited:
Ny strejk på ingång med Eurocontrol ATC som väntas börja imorgon måndag för destinationerna: London, Barcelona, Brussels, Athens, Marseille och Budapest:

Strejken utlyses imorgon, men börjar inte då. De brukar annonsera datum i god tid.

Ny strejk på ingång med Eurocontrol ATC som väntas presenteras imorgon måndag för destinationerna: London, Barcelona, Brussels, Athens, Marseille och Budapest:

Vet vi hur det blir?

Den här ATC strejken lyckas jag inte hitta några datum på, känner mig smått värdelös eller har dom inget satt datum än?
Som jag tolkar det har man fortsatt inte lagt nogot faktiskt strejk varsel. Utan det man gått ut med är att man eventuellt kommer göra det och att det isåfall sker under andra halvåret i år. Men exakt när vet man inte ännu - det beror säkert på hur förhandlingarna går.

Toppen