Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Tomas E

Medlem
TAP ser ut att drabbas av strejk hos kabinpersonalen 25-31 januari, sedan ett nytt bud från TAP avvisats idag. Oklart ifall ytterligare förhandlingar pågår kommande dagar.

Förra gången de strejkade var så nyligen som 8-9 dec, och då ställdes en stor del (huvuddelen?) av trafiken in, både inrikes och utrikes. Flygningar till Azorerna och Madeira verkar dock ha något slags undantag, men det kanske är av begränsad nytta om man är beroende av förbindelser vidare till/från LIS/OPO.
 

E.K

Medlem
Olyckligt nog har jag en returresa med TAP från Lissabon till Köpenhamn torsdag den 26.
Nu har det inte så stor betydelse bara jag är hemma till söndag den 29.
Väntar med extrem spänning hur TAP löser detta med tanke på att nedresan som började så extremt bra och slutade i total katastrof.
Att man flyger i Business har inte hittills varit till någon större tröst.
Reserapport kommer senare, och redan nu önskar jag att hemresan schabblas till ordentligt så jag får en störtflod till skrivande kvarnen.
 

Brandten

Medlem
Olyckligt nog har jag en returresa med TAP från Lissabon till Köpenhamn torsdag den 26.
Nu har det inte så stor betydelse bara jag är hemma till söndag den 29.
Väntar med extrem spänning hur TAP löser detta med tanke på att nedresan som började så extremt bra och slutade i total katastrof.
Att man flyger i Business har inte hittills varit till någon större tröst.
Reserapport kommer senare, och redan nu önskar jag att hemresan schabblas till ordentligt så jag får en störtflod till skrivande kvarnen.
Inte första gången jag hör detta om TAP. Blir spännande att läsa hur det gick för er.

Flyger ner i augusti men skickar FruBrandten och MiniBrandten med TAP medan jag kuskar runt med Lufthansa för att komma ner. Platserna tog slut under bokningsprocessen nämligen
 

pswe

Medlem
SK903 till Newark är inställd idag. Någon som vet varför? Har de något att göra med kärran som blev påkörd av catering i Chicago igår?
Tveksamt om det är kopplat till det, den maskinen gick till Kastrup under natten.

Ser att SAS väljer att ställa Oslo från Newark idag och nyttja 321 som retur till Stockholm istället.
 

palmen

Moderator
SK903 till Newark är inställd idag. Någon som vet varför? Har de något att göra med kärran som blev påkörd av catering i Chicago igår?
Högst troligt inget samband då den A350 som blev kvar ett dygn i Chicago är tillbaka i Köpenhamn.
Flighten som ställdes in var en A321LR och många av de passagerarna är nu på SK945 till Chicago och sen till New York där ifrån.

Det är trots det långt ifrån fullt på Chicago flighten.
 

011430121

Medlem
Hade resa till BER på onsdag 25 januari med SAS, kl 20.00 kom SMS att flyget är inställt på grund av strejk, tydligen markpersonal som strejkar, blev ombokad till torsdag den 26:e vid 21.30 kom nytt SMS att även den avgången är inställd.
 

Tomas E

Medlem
TAP ser ut att drabbas av strejk hos kabinpersonalen 25-31 januari, sedan ett nytt bud från TAP avvisats idag. Oklart ifall ytterligare förhandlingar pågår kommande dagar.

Förra gången de strejkade var så nyligen som 8-9 dec, och då ställdes en stor del (huvuddelen?) av trafiken in, både inrikes och utrikes. Flygningar till Azorerna och Madeira verkar dock ha något slags undantag, men det kanske är av begränsad nytta om man är beroende av förbindelser vidare till/från LIS/OPO.
Strejken på TAP, som skulle börjat 25 januari, har blåsts av efter en överenskommelse med facket.
 
Toppen