bvs
Medlem
Mycket inställt i Mellanöstern idag. Får se hur länge det varar.
I princip allt på DXB och DOH är inställt. Lär ju påverka rätt stor del av världen i några dagar även om trafiken kommer igång igen, många plan som inte är där de ska vara
Mycket inställt i Mellanöstern idag. Får se hur länge det varar.
Yes vi vart just ombokad via London från till Dubai. Detta från Helsingfors då Finnair ställt in.Mycket inställt i Mellanöstern idag. Får se hur länge det varar.
Svårt läge. Force majeure kanske. Hoppas att det löser sig.Yes vi vart just ombokad via London från till Dubai. Detta från Helsingfors då Finnair ställt in.
Om nu Emirates också ställer in imorgon kväll, vem är det då som ansvara för ändring eller ev avbryta resan? Finnair där vi bokat allt eller Emirates som tagit över denna del av utresan?
Kolla med flygbolaget.Någon som vet om man i ett sånt här tillfälle kan avboka resan rätt av eller bör vänta tills nästa flight (till Dubai) ställs in?
Beror på bolag. Lufthansa tex ger fri avbokning på alla flighter fram till 1 mars men det är inte långt bort. (7 mars på många sträckor men inte Dubai). Emirates nämner inga störningar alls på sin hemsida. Men generellt, om du vill få pengar tillbaka så behöver du antingen vänta tills flighten faktiskt är inställd eller tills bolaget ger någon extra möjlighet.Någon som vet om man i ett sånt här tillfälle kan avboka resan rätt av eller bör vänta tills nästa flight (till Dubai) ställs in?
Jag hade ställt mig i kö tlll Finnairs kundtjänst - dom lär ha fått några frågor redanNågon som vet om man i ett sånt här tillfälle kan avboka resan rätt av eller bör vänta tills nästa flight (till Dubai) ställs in?
Jag hade ställt mig i kö tlll Finnairs kundtjänst - dom lär ha fått några frågor redan