Senaste nytt

Trafikvarningstråden

På grund av en strejk som påverkar personalen i säkerhetskontrollen den 14 oktober kommer inga avgångar tillåtas på Bryssels flygplats den 14 oktober. Ankomster är tillåtna.

På grund av en strejk som påverkar personalen i säkerhetskontrollen den 14 oktober kommer inga avgångar tillåtas på Bryssels flygplats den 14 oktober. Ankomster är tillåtna.
Om man tillåter att plan får landa borde de också få starta - annars blir det snabbt ganska fullt antar jag. Men då borde de väl också fa ta med sig passagerare som ansluter på flygplatsen och som INTE behöver säkerhetskontroll..? Fast jag hör ju själv hur krångligt det blir!

Om man tillåter att plan får landa borde de också få starta - annars blir det snabbt ganska fullt antar jag. Men då borde de väl också fa ta med sig passagerare som ansluter på flygplatsen och som INTE behöver säkerhetskontroll..? Fast jag hör ju själv hur krångligt det blir!
Det måste väl delvis bygga på att de flesta bolag inte heller vill få något stående på marken där länge så de kanske begränsar sig till en ankomst istället för flera tex. Men de kan flyga in det som är prioriterat och flyga ut dagen efter.

Om man tillåter att plan får landa borde de också få starta - annars blir det snabbt ganska fullt antar jag. Men då borde de väl också fa ta med sig passagerare som ansluter på flygplatsen och som INTE behöver säkerhetskontroll..? Fast jag hör ju själv hur krångligt det blir
Jo, det är väl så de har tänkt - det blir för krångligt. Starta får man den 14/10 om man har vändande besättning men då utan avgående passagerare. SAS verkar flyga som vanligt till Bryssel den 14/10 men flyga tomma därifrån.

Last edited:
Totalt kaos på flygplatsen i Helsingfors i dag när det gäller icke EU-medborgare och passkontrollen när man reser ut ur EU. Massor av asiater som står i kilometerlånga kö.

Toppen