Senaste nytt

Trafikstopp Arlanda Express

Banbul

Medlem
Urspårningen lär hålla Arlandatågen inställda ett tag framöver. Hur tar man sig bäst till Arlanda från Stockholm under stoppet?
 
Bil, taxi och flygbuss.
Taxiflyg med helikopter borde också kunna hyras in beroende på budget.
Fanns vissa politiker som tog regeringsplanet mellan Arlanda/Bromma också, om jag förstått det rätt..
 

Hachans

Medlem


Ja, regeringsplanet flyttades från ena flygplatsen till den andra. Något som skedde flera gånger på försvarets begäran inte ministrarnas. En av gångerna så skulle planet hämta Fridolin (och flera andra). Men det var ingen som var med i planet på vägen från Bromma till Arlanda (eller om det var tvärtom).

En typisk kvällstidningsrubrik där man uttrycker sig på ett sätt för att skapa skandal kring någon man inte gillar. Man kan tycka olika men hålla sig till sanningen kring vad som faktiskt hände.

 

jacoph

Medlem
Tips är att man kan ta alla tåg (InterCity, Regional och Mälartåg) mot Uppsala till Märsta och byta där till 583 till Märsta på samma SL-biljett. Klaffar allt kan du vara i Sky City på 40 minuter.
 

011430121

Medlem
De skulle ta 5 till 7 dagar att åtgärda spår och växlar efter urspårningen, nu har det gått 7 dagar, någon som har sett något nytt om när man förväntar sig att trafiken skall vara igång igen?
 
  • Gilla
Reactions: hco

Lonelyflyer

Medlem
Brukar försöka ta Flixbus när jag ska till/från Arlanda.
Den gör inga stopp på vägen, tar cirka 40 min.
Förra helgen var vi kanske 20 pers i bussen en söndag eftermiddag.
De går inte lika ofta som flygbussarna, men färre folk och billigare om man kan vara lite flexibel med tiderna
 
Toppen