Senaste nytt

[Trafikpolitik] Bör tåget vara billigare än flyget?

Tycker, personligen, att vi kan låte tråden bestå tills/om den urartar. Blir inget roligt forum om vi stänger alla trådar förebyggande ifall de skulle urarta i ett senare skede.. Vi landar då i ett forumklimat där vi bara tillåter rekommendationer av miles-rabatter och resereportage, i vilka det alltid är en unison hyllningskör till trådstartaren (vilket ju iofs kan vara trevligt).

Alla infrastrukturtrådar, trådar om flygbolag etc tenderar ju att urarta på samma sätt. Arbetspolitiska frågor, allmänpolitiska frågor, och preferenser om x & y har alla benägenheten att dela personer på forumet. Så länge det är sakligt diskuterat tycker jag ändå att dessa trådar borde få finnas, annars har vi ett väldigt snävt forum.

När diskussioner däremot övergår i personangrepp och skapar dålig stämning bör det givetvis låsas. Om diskussionerna också helt saknar förankring i resande ska det givetvis inte heller vara på forumet. Tips om blankolån kanske inte direkt är i linje med businessclass.se t.e.x

Vi får se vad övriga redaktörer anser, men jag tror inte vi ska bli FÖR RÄDDA för att diskutera olika frågor.

/Palazzi

PS. Vi vill givetvis inte skapa dålig stämning på forumet. Postvagnen tycker jag är ett bra exempel på ett forum som inte lyckas hålla sina medlemmar "i schack". Mycket otrevlig stämning med otaliga personangrepp. Hittils tycker jag dock businessclass medlemmar sköter sig närmast exemplariskt :)

Last edited:
Toppen