Senaste nytt

Trafikinfo i realtid

Alf

Medlem
Det var ju inte särskilt lättöverskådligt. Man måste ju nästan vara utbildad tågklarerare för att kunna läsa denna information. Får nog hålla mej till den lättlästa informationen som finns i SJ app.
För den riktigt tågintresserade är kanske informationen av intresse, man måste nog vara mer tågnörd än jag för att ha nytta av denna information.
 

FQTV

Medlem
SJ och Trafikverkets info visar bara stationer. Den här sidan visar läget på varje mätplats.
Bocka i Visa fullständiga trafikplatsnamn så blir det lite tydligare. Grön passagetid = före tidtabell. Röd passagetid = minuter efter tidtabell. Sen finns det ju diverse specialfunktioner som är rätt avancerade.
 

FQTV

Medlem
1409.se från Tydal är riktigt bra.
Den har ju tyvärr tvingats vara stängd en tid men hoppas att den kan få vara igång under de här nya villkoren.
 

NotRyan

Medlem
Jag kör tydal också, fast på webbläsaren. Tycker den funkar bra. För att förstå förkortningarna använder jag av wikipedia för att veta var tåget befinner sig. Tycker att Skånetrafiken är sega med att ge ut information om när tåget är försenat.

Tågläge
Lista över trafikplatssignaturer i det svenska järnvägsnätet – Wikipedia
Det står ju i klartext :)

Screenshot_20191129-163049.jpg
 
Toppen