Senaste nytt

Trafiken i Bangkok

De som tar en tuk-tuk i Bangkok får ses som våghalsar av samma mått som BASE-hoppare eller friklättrare.

De som verkligen har en dödsönskan åker bakpå en av stans motorcykeltaxi.

Jag har åkt tuk-tuk i maxfart på Bangkoks boulevarder. Rätt otroligt att de kan få upp de där mopparna i drygt 80 km/h. Det var dock på natten när trafiken är lindrigare och jag var inte heller helt nykter. Lite av en sådan där "it seemed like a good idea at the time"-aktivitet :)

Dessutom kan jag meddela att taxichaffisarna i Peking inte är ett dugg bättre heller när det gäller fart och avstånd på motorvägen... resan till flygplatsen sist ger mig fortfarande lite rysningar.

Taxichauffören som körde mig till flygplatsen idag körde 120 km/h i snitt och han höll farten 90 km/h även vid stora kurvan där efter man svängt av motorvägen.
18 minuter från Prathunam område var inte dålig rekord.

Ett annat sätt är att ta taxi till Airport Link Makkasan station och åka Airport Link till flygplatsen.
Om man flyger ut med THAI kan man också checka in (även för väskan) på Makkasan station.

I stadsdelen kan man ändå inte köra 120 km/h och det är bara på motorväg eller på Rama 9 som de kan köra den farten.

Toppen