Det låter väldigt bra. Jag har kikat lite mot Mexico, men har dåligt med erfarenhet då jag bara besökt MC, Puebla och Cozumel. Du får gärna dela med dig vilka ställen Mexiko Ni har erfarenheter av. Florida kan vara lite kyligt i Februari tycker jag.
Ursäkta sen återkoppling. Florida brukar vara rätt skönt i Februari tycker jag. Inte samma hetta som Mexico men ändå rätt bra. Om jag kikar på Miami så är det 24 high och 16 low för Feb. Fuktigheten är dock hög så det känns varmare. När vi kördeFlorida så delade vi upp resan i lite olika bitar. Ett par veckor i Cape Coral. Rätt sömnigt men stora hus med pool för billig penning. Sedan ett par veckor med lägenhet i Orlando för Disneyworld. Hann med sex parker. Bra tid att åka då det är nog varmt men ändå off-peak och mindre folk. Åk aldrig till Disneyworld på sommaren...... Sedan blev det ett par veckor i South Beach i lägenhet. Vi är inte ute och festar men gillar stränderna och pulsen. Vi bodde tidigare många år i NYC och har varit mycket i SB. Avslutade med att låna en mansion i Naples av en kompis i sex veckor. Gillar verkligen Naples. Precis vid havet och extremt lugnt. Passar en tråkig person som mig perfekt

Man kan skita i att låsa dörren på kvällen vilket är trevligt. Vi hyr alltid något med pool eftersom kidsen, nu 10 och 13, tycker det är trevligt.
I Mexico har vi haft olika upplägg. Mesta tiden har vi spenderat i den södra staten Oaxaca. Ett år hyrde vi hus i Zihuatanejo några veckor och sedan resten i Ixtapa. Huset i Z var mitt på stranden och vi sjösatte minisköldpaddor flera gånger i veckan. Det var trevligt mycket för att kidsen kunde "gå i skola" hos en amerikansk granne som hemskolade barnen. Fantastiskt trevligt. Området är dock inte lika säkert som andra ställen i Oaxaca.
Något år var vi några veckor i Cancun i lägenhet och hotell vilket alltid är trevligt. Lite väl exploaterat men standarden på bostad och mat är hög och säkerheten är oslagbar. Dock väldigt dyrt. Stränderna är nog top fem i världen och vädret är alltid bra. Cancun är dock inte riktigt vår grej men var femte år är det trevligt att titta förbi. Resten av tiden var vi i Mexico City samt Puerto Vallarta. Hann med ett besök i staden Tequila på vägen hem
Vår favorit och där vi är mest är Puerto Escondido vilket egentligen är ett ställe för surfare. När vi var där för 25 år sedan var det extremt sömnigt. Nu finns det mer hotell men är fotfarande väldigt lugnt. Vi hyr där alltid hus med stor pool och magisk utsikt. Husen är stora och vi har alltid en gäster som kommer och hälsar på. Man behöver inte oroa sig för säkerheten, vädret är alltid världsklass, det är billigt och flygplatsen ligger nära. Vi har alltid bil så vi kan göra utlyfter. Vi brukar även ha en kock som lagar mat åt oss vilket är lyxigt. Härligt att ta en sväng till marknaden på morgonen och välja ut färsk seafood, frukt och grönsaker som sedan tillagas i huset. Mycket prisvärt dock svårt när man kommer hem och måste göra allt själv.-)
Våra dagar brukar vara rätt aktiva. Vi tränar minst en timme varje dag, undervisar barnen, ligger i poolen, gör lite utflykter och jag jobbar några timmar varje dag när de andra sover. Lite som hemma men vädret är betydligt bättre. Kidsen gillar även vintern och när vi kommer till Sverige igen så är det perfekt med lite skidåkning och snöskoter.
Detta år blev det endast sex veckor i Mexico. Jag har upptäckt hur kul det är med snöskoter igen så det blev 150 mil av njutning under vintern. Härliga kontraster när man kommer från Puerto Escondidos +32 och shorts till Norra Norrland med -18 och skoteroverall. Kul med lite mångfald för kidsen och de vuxna