Senaste nytt

Tråd för diskussion om USA immigration

I lördags landade fröken sembl på hemmaplan (IAD) och det tog mindre än 10 min att cleara via kiosken. Lufthansa F kanske har en annan väg från planet till immigration än de hemska containarna, men det kanske @Senator kan svara på

Hur funkar IAD när man kommer in på LH First?
Jag har läst att folk har fått fast track....

Tyvärr inte... Du får en "Meet and Greet" som sedan slussar dig med till Immigration via dessa hemska "Lunar Modules on Wheels". Där tränger man sig så vi skall komma först av.. Sedan är det "free for all" därnere. Dulles är nästan sämst tycker jag av alla flygplatser i USA...

I lördags landade fröken sembl på hemmaplan (IAD) och det tog mindre än 10 min att cleara via kiosken. Lufthansa F kanske har en annan väg från planet till immigration än de hemska containarna, men det kanske @Senator kan svara på
Å andra sidan går det inte fort som bara attan när man har Global Entry? Vilket jag utgår från att hon har ;)

Tyvärr inte... Du får en "Meet and Greet" som sedan slussar dig med till Immigration via dessa hemska "Lunar Modules on Wheels". Där tränger man sig så vi skall komma först av.. Sedan är det "free for all" därnere. Dulles är nästan sämst tycker jag av alla flygplatser i USA...
Ok, vi har typ 5 timmar layover och så kan vi ju alltid välja "US citizen" kön :)

Trist. Förbereder mig på ett helvete!

Nja, utmaningen är att mitt på dagen är det många flighter på samma tid. Det är klart att om Air France parkerar en A380, Lufthansa en B747-8i, BA en B777-200, samt SAS, Austrian och inte för att glömma bort ett antal United B777 inom 45 minuter blir det rejält med folk.

En gång borde jag ha gått genom på 10min... kom till ett tom hall.. Men, då hade jag med min polare (brorsans bonusson) då 14 år, så det blev lite extra frågor på det..

Det som är dåligt med Dulles är dessa hemska fordon som skall flytta dig till terminalen..

Inresan igår på Dallas var mycket smidig. automaterna fungerade bra även om frun behövde besöka en officer för att komplettera fingeravtrycken. Stämpel i passet då vi passerade tullfiltret. Fick sedan TSA Precheck vilket gjorde säkerhetskontrollen som på gamla goda tiden? Allt kvar i väskan :)

Jag hade också den upplevelsen på DFW i förra veckan - fick likt din hustru komplettera avtrycken, men inga problem i övrigt. Jag hade 4 entries på 5 dagar och hade räknat med en del frågor, men det gick smidigt genom automater hela tiden (Är väl iofs i USA ett tiotal gånger i år med fler entries...).

Toppen