Senaste nytt

Tråd för att fråga om tillgänglighet

Status
Stängd för vidare inlägg.
POS gissar jag i detta fall handlar om "Point of Sale". Med andra ord; vilket land kan denna köpas. I vissa kan man bara köpa ett pris i det specifika landet...

Är man inte intresserad nog att betala de runt $100/år det kostar så är man nog inte tillräckligt intresserad av att veta exakt tillgänglighet heller. Just my $0.02...

Det finns ju en hel del folk här som inte är särskilt frekventa resenärer och kanske inte vill lägga pengarna på något som de bara skall nyttja en enstaka gång.
Om någon vill vara snäll och hjälpa låt dem göra det! Ingen kommer tvinga någon...

Det finns ju en hel del folk här som inte är särskilt frekventa resenärer och kanske inte vill lägga pengarna på något som de bara skall nyttja en enstaka gång.
Om någon vill vara snäll och hjälpa låt dem göra det! Ingen kommer tvinga någon...

Finns det inte pröva-på versioner av dessa program som fungerar i 7 dagar eller liknande (har för mig det). De som bara ska nyttja det en gång kan med andra ord skapa ett sådant konto och göra sin sökning. Det lär gå snabbare än att skriva ett inlägg här och sedan vänta på att någon ska titta upp det åt en.

Finns det inte pröva-på versioner av dessa program som fungerar i 7 dagar eller liknande (har för mig det). De som bara ska nyttja det en gång kan med andra ord skapa ett sådant konto och göra sin sökning. Det lär gå snabbare än att skriva ett inlägg här och sedan vänta på att någon ska titta upp det åt en.

Tog 7 minuter innan jag hade svar på mitt inlägg, så nja! du har nog fel ;)

Tog 7 minuter innan jag hade svar på mitt inlägg, så nja! du har nog fel ;)

När jag skapade ett konto tog det betydligt mindre än 7 minuter att vara inne i expertflyer och leta informationen själv.
Varför fråga andra om hjälp när man själv kan få fram samma info själv?
Ungefär som folk som frågar hur man utför något i excel, mitt första svar brukar alltid vara om de googlat på lösningen. Andra svaret är att jag hjälper dom med Let me google that for you. Tredje alternativet är att man faktiskt visar hur man gör.
Om någon annan alltid tar fram info åt en så lär man sig inget. Jag föredrar att lära mig saker istället för att vara beroende av andra, men det kanske bara är jag.

Och för att leta upp tillgängligheten på en flight jag ska göra med SK via http://www.flightstats.com/ så tog det mig 3 minuter trots att det var första gången på sidan och jag inte viste exakt var jag hittade infon.

Last edited:
När jag skapade ett konto tog det betydligt mindre än 7 minuter att vara inne i expertflyer och leta informationen själv.
Varför fråga andra om hjälp när man själv kan få fram samma info själv?
Ungefär som folk som frågar hur man utför något i excel, mitt första svar brukar alltid vara om de googlat på lösningen. Andra svaret är att jag hjälper dom med Let me google that for you. Tredje alternativet är att man faktiskt visar hur man gör.
Om någon annan alltid tar fram info åt en så lär man sig inget. Jag föredrar att lära mig saker istället för att vara beroende av andra, men det kanske bara är jag.

Och för att leta upp tillgängligheten på en flight jag ska göra med SK via FlightStats - Global Flight Tracker, Status Tracking and Airport Information så tog det mig 3 minuter trots att det var första gången på sidan och jag inte viste exakt var jag hittade infon.

Det var ju bra för dig!
Då kan vi ju också korta många trådar här på forumet, med en enkel "Googla det själv!", eller varför inte "Kolla på flygbolagets hemsida själv hur många miles din bokningsklass ger!"

Det var ju bra för dig!
Då kan vi ju också korta många trådar här på forumet, med en enkel "Googla det själv!", eller varför inte "Kolla på flygbolagets hemsida själv hur många miles din bokningsklass ger!"

Det är väl inte helt ovanligt att man ber någon googla det själv, fast istället för google använda sökfunktionen på businessclass.se.
Jag har inga problem att hänvisa till flygbolags hemsidor för att kolla intjäning av poäng, skriv länken var de hittar det och gäller det sas en kort beskrivning av vad 150/600/1200 egentligen betyder. Personen får då titta upp det själv.
Om det är nytt folk på forumet så talar jag ofta om svaret på frågan om det är något de undrar men lägger en hänvisning till vart de själva kan hitta informationen.
Om svaret finns i en guide som redaktionen skapat så försöker man hänvisa dit osv.

Man kanske inte vill lägga x kr för att få reda på _en enda_ platstillgångförfrågan.

Både EF och KVS har billigare alternativ där man får tillgång en månad. Är man inte beredd att lägga den lilla investeringen så är det kanske inte så viktigt att veta platstillgången, eller så får man väl ringa flygbolaget och fråga.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen