Hej, ooops den gllömde jag av; nu vet jag inte om det är med eller utan barn, vi åkte bara jag och frugan på en förlängd w/end; här är min input;
Hotell; chansade på ett lite mindre som låg centralt och som heter The Ivy at Verity, typ 10 rum och det var någon form av klubb för kvinnor (!) som visade sig vara kanon. Bra mat, trevlig liten cocktailbar en trappa upp, och personligt inredda mycket stora rum. Rimliga priser.
Must see; hyrde bil överdagen och körde ned till Niagara fallen, definitivt värt och missa inte att köpa biljetten till den gamla avdankade kraftstationen som
numera är ett museum där du kan åka ned till vattenytan efter att ha gått i en 500 meter lång underjordisk tunnel
Snurrande restaurangen/cocktailpinnen; överdrivet dålig kritik på vissa forum, boka ett middagsbord och ta 2-rättersmenyn så får ni en härlig upplevelse i superturistklass som vi båda tyckte var kanon. Maten över snittet, priserna OK och servicen vad bra. Engångsgig, men vi var mer än nöjda
Hockey museumet/hall of fame: den var inget speciellt eller något som jag rekommendera, visst du kan ta en selfie med Stanley Cup bucklan, men resten var overrated och turistigt. Kanske annorlunda om du är hockeyfantast, vilket ingen av oss är
Annat kul att göra; hyrde cykel (tramp och el finns att välja på) och trampade runt längs waterfront, köp med lite fika/vatten eller ta ett pit stop på något av de vanliga kafekedjorna längs vattnet. påminner lite om Stockholm fast betydligt större avstånd - tyvärr dåligt med "fikahak", men det finns hyggligt med
vanliga och lokala kedjor
Övrigt;
mycket folk (maj), att ta sig runt med bil / uber är inte helt lätt det var otroligt mycket avspärrningar pga vägbyggen i city center och låååånga köer på
motorvägarna - vi snackar timslånga köer för att ta sig in/ut ur stan om du har otur. Enligt uppgift från våran chaffis är det ofta så eftersom alla byggen
planeras in på sommarhalvåret, resten av året är det för kallt. Gott om turister var det i alla fall när vi var där blandat med locals så se till att boka alla
matställen så slipper ni besvikelsen.
Ovanligt mycket lösdrivare/hemlösa som kryssade runt även i CBD, polisen verkade inte bry sig alls och vi blev heller inte påflugna eller tiggerier, men
vi var båda överraskade, har tydligen exploderat i antal efter pandemin.
Ha en trevlig resa