Senaste nytt

Toronto slutet april

klaluma

Medlem
Hade mycket poäng efter pandemin och en voucher som var påväg att gå ut vid nyår, så spontanbokade en weekend med sas a321lr i business till Toronto 20-23 april. Jag och en kompis ska åka.

Med lite tur kan det vara hemmamatch i första rundan på stanley cup då har jag sett, men är ute efter lite tips på annat man inte bör missa i Toronto några dagar. Vi har bokat en airbnb ganska centralt att utgå från.

Samt gärna tips om resan också om ni har några. Resan blir ARN-CPH-YYZ-ARN. Är det värt att åka ut i god tid på söndagen för att hänga en stund i lounge på YYZ till exempel? Har ingen status eller kort utan det man kommer in på med businessbiljetten gäller i så fall. Jag tror jag bara kommer in på en Air Canada lounge jag inte hittar så mycket info om, men inte helt säker.

Blir premiärresa för mig i business så är ganska taggad, hade nog inte blivit av om jag inte börjat läsa på detta forum för några år sen, så tack för det. :)
 

Tamas

Medlem
Kul att ni hittade platser i business, det blir en bra upplevelse!

Maple Leaf lounge får ni tillgång till i Kanada och den är trevlig. Det finns en matmeny man kan beställa från men inte riktigt som en restaurang utan mar får det vid stolarna man sitter. Finns bemannad bar med bra dryckesutbud. Så var det i Montreal och Frankfurt i a f. Det är värt att hänga där lite men maten på flyget är förmodligen trevligare.
 

klaluma

Medlem
Ja jag har ju fått lära mig att man ska boka först och tänka sen, annars hade det nog aldrig gått. :)

Aha så pass ändå med loungen, ja det låter som det kan vara värt det för oss, slipper man stressa också. Låter ju bättre än sas lounger i norden i alla fall!
 

Tamas

Medlem
Det är superenkelt att ta tåget till/från Pearson, jag tipsar om det så slipper ni osäkerheten med trafiken, och kan spendera pengar på nåt roligare än Uber.
 

klaluma

Medlem
Tack! Ja det ser ut att kunna funka nu när jag googlar på det, bor 1,6 km från Union station så kan till och med gå resten sen, alternativt åka en station med tunnelbanan också. Borde va smidigare som du säger, billigare och jag har hört att trafiken kan vara jävlig.
 

palmen

Moderator
Samt gärna tips om resan också om ni har några. Resan blir ARN-CPH-YYZ-ARN. Är det värt att åka ut i god tid på söndagen för att hänga en stund i lounge på YYZ till exempel? Har ingen status eller kort utan det man kommer in på med businessbiljetten gäller i så fall. Jag tror jag bara kommer in på en Air Canada lounge jag inte hittar så mycket info om, men inte helt säker.
Starta gärna en separate tråd med info om vad just ni gillar sånt blir det lättare att komma med tips. Gillar in öl kan jag bistå med mycket, samt tipsa om någon vingård kanske.

Loungen på flygplatsen är helt ok. Dock inget man behöver spendera extra tid i. Var på flygplatsen i lagom tid och ta det sedan lugnt i loungen 1-2h innan avgång. Både mat och dryck är ok, men jag skulle säga att det är bättre ombord. När jag flög hemsida från Toronto med SAS förra sommaren var catering ombord sjukt bra (ingen garanti för att den är det 10 månader senare).

Har man aldrig varit i de större loungerna så kommer det absolut vara en upplevelse bara att vara där. Men man behöver inte åka dit extra tidigt enligt mig.

Mest kul att höra att ni lyckats boka Business första gången. Ni kommer få det bra ombord! Skulle vara kul att höra era tankar efter första resan. Alla har vi gjort första resan i Business någon gång och det brukar vara ett bra minne att ta med sig :D
 

klaluma

Medlem
Ja, jag funderar på vad vi kan vilja göra, vi är nog två rätt enkla herrar som blir storögda av det mesta. ;-)

Det blir ju två fulla dagar i Toronto, min tanke just nu är att vi har nog att hänga runt och se staden, kanske inte dra till Niagara fallen eller så. Hitta god mat och dryck på plats och turista lite, typ åka upp i CN tower och hitta lite bra öl och matställen i entertainment district och där runt omkring. Ta en vända på hockey hall of fame.

Och så förhoppningsvis se på hockey som sagt då det är något vi bägge gillar. Antingen kommer det vara hemmamatch eller bortamatch mot Tampa Bay om inget jättekonstigt händer här på slutet, och är nog inte fel att se även bortamatcher på någon bra sportpub. Har spanat in Real Sports som ligger vid arenan att försöka boka bord på i så fall, vet egentligen inte hur bra det är, men ser häftigt ut på hemsidan.

Ser att du tipsat lite i öltråden om Niagara Falls palmen, ska slänga iväg en fråga där kanske om någon (eller du) har några tips i själva Toronto! Det är alltid kul att gå på bryggerier och ställen med lite roligt utbud och prova nya sorter.

Och ja, kanske får ta och lämna en reserapport från jungrufärden sen! :)
 

Sir Lemon

Medlem
Ja, jag funderar på vad vi kan vilja göra, vi är nog två rätt enkla herrar som blir storögda av det mesta. ;-)

Det blir ju två fulla dagar i Toronto, min tanke just nu är att vi har nog att hänga runt och se staden, kanske inte dra till Niagara fallen eller så. Hitta god mat och dryck på plats och turista lite, typ åka upp i CN tower och hitta lite bra öl och matställen i entertainment district och där runt omkring. Ta en vända på hockey hall of fame.

Och så förhoppningsvis se på hockey som sagt då det är något vi bägge gillar. Antingen kommer det vara hemmamatch eller bortamatch mot Tampa Bay om inget jättekonstigt händer här på slutet, och är nog inte fel att se även bortamatcher på någon bra sportpub. Har spanat in Real Sports som ligger vid arenan att försöka boka bord på i så fall, vet egentligen inte hur bra det är, men ser häftigt ut på hemsidan.

Ser att du tipsat lite i öltråden om Niagara Falls palmen, ska slänga iväg en fråga där kanske om någon (eller du) har några tips i själva Toronto! Det är alltid kul att gå på bryggerier och ställen med lite roligt utbud och prova nya sorter.

Och ja, kanske får ta och lämna en reserapport från jungrufärden sen! :)
Go live, när gäller hockeyn och skippa sportbar.
 

palmen

Moderator
Ser att du tipsat lite i öltråden om Niagara Falls palmen, ska slänga iväg en fråga där kanske om någon (eller du) har några tips i själva Toronto! Det är alltid kul att gå på bryggerier och ställen med lite roligt utbud och prova nya sorter.
Finns mycket bra ställen i Toronto, men jag hade bara tid besöka de 3 jag skrev om.
Blood Brothers och Bellwoods var de två bryggerier som de flesta tipsade mig om, men jag hade inte tid att besöka så vet inte mer än så.

Bryggeriet nere vid Waterfront är ju inget jättespännande, men bra location och massa TV om man vill se sport.
 
Toppen