Senaste nytt

Tokyo Narita med SAS i Oktober.

Tack för info. Appen vart ja absolut inte klok på. Tidigare när ja bokat binusresor via tallinn har det inte vart nå problem och seata sig på sas hemsida... Mest vart LH UA Och sas dock.

Tror ja hittat en bra resa som är bokad nu.

Utresa ARN-FRA-ICN-NGO Nagoya, Landar ca 1800 Lokal tid i Nagoya 19e oktober.
Tips sökes nu hur jag tar mig med tåg till Stationen som heter Suzuka. Kan jag boka det innan? Eller löser jag biljett på flygplatsen?

ping kanske @Dr. Miles ?

Är svenskt sommarväder och räkna med på destinationen?

Tror ja hittat en bra resa som är bokad nu.

Utresa ARN-FRA-ICN-NGO Nagoya, Landar ca 1800 Lokal tid i Nagoya 19e oktober.
Tips sökes nu hur jag tar mig med tåg till Stationen som heter Suzuka. Kan jag boka det innan? Eller löser jag biljett på flygplatsen?

ping kanske @Dr. Miles ?

Är svenskt sommarväder och räkna med på destinationen?

Du måste först ta dig in till Nagoya med Meitetsu Express, biljett köper du på tågstationen på flygplatsen.

Access to Central Japan International Airport | Nagoya Railroad

Sedan får du byta tåg i Nagoya. Eftersom Meitetsu är ett privat bolag och jag antar att du åker vidare med Japan Railway kan du inte köpa ”genomgående” biljett.

Men var inte ett dugg orolig, det är fanatiskt enkelt att färdas med tåg (pendel, regional så som snabbtåg) i Japan och all nödvändig information finns på engelska.

Jag skulle rekommendera att du köper ett IC-card som du laddar med pengar. Kortet finns i olika utföranden beroende på vart i Japan du är men korten går att använda i princip hela Japan oavsett vart du har köpt det.
Du kan använda korten för att resa (man ”blippar” in/ut sig varje gång man passerar spärren på tågstationen) men också för att handla i butiken, på restaurangen etc.

I Nagoya heter korten Toica eller Manaca och du köper det på järnvägsstationen.

Vädermässigt kan du räkna med svensk sensommar.

Ha en trevlig vistelse i Japan!

Briljant. Tack som fasen! Ska mest hänga runt Suzuka, sen på måndagen röra mig till Tokyo för att flyga hem på tisdagen. Hoppas det där löser sig smidigt.

Toppen