Senaste nytt

Tokyo (Narita) 5 Feb - > Atlanta 8 Feb -> Stockholm - Hjälp med biljett

HJK

Ny medlem
Hej,
Jag skall flyga Tokyo->Atlanta->Stockholm i mitten av februari i Business. Min resebyrå ger mig bara priser på ca 80 000kr och uppåt.

Någon som har tips på hur jag kan hitta billigare biljetter?

  1. Varifrån vill du börja din resa? Tokyo Narita (är där på semester)
  2. Var är din destination? Atlanta, sedan vidare till Stockholm Arlanda tre dagar senare.
  3. När vill/behöver du resa ut? Från Tokyo 5 februari efter kl 15. Behöver landa i Atlanta söndag kväll den 5e (flyger över tidzonen). Ut från Atlanta 8 februari efter kl 17 för att åka till Stockholm Arlanda som är slutdestination.
  4. När vill/behöver du komma hem? 9 februari
  5. Hur länge vill du vara borta?
  6. Hur många personer som skall resa? 1 pax
  7. I vilken kabinklass? Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst star alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 70000
  10. Vad är det viktigaste för dig? N/A
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? N/A

Tack på förhand! :)
 

palmen

Moderator
Bara en tanke kan det bli billigare att köpa Tokyo - Atlanta tur och retur samt Atlanta - Stockholm tur och retur men skippa återresorna?
 

Brandten

Medlem
Vet att jag själv brukar uppskatta mer uppstaplade alternativ som Palmen brukar göra men sitter på mobil och kan bara bjuda på ett snabbt OTA sökresultat.

e722d3e37125d941a2b47b36f19b4a93.jpg

55180c5cb85a1a2086584fe0b13d5801.jpg
 

agehall

Medlem
Min resebyrå ger mig bara priser på ca 80 000kr och uppåt.
Byt resebyrå...

Lite mer seriöst, det där kommer troligen att bli löjligt dyrt. Jag skulle helt klart titta på att boka NRT-ATL T/R och ATL-ARN T/R och skippa returerna. Jag tror att du annars åker på dyra envägsbiljetter. Tänk dock på att lägga returerna en bit in i framtiden så att du "är bort" över natten mot söndag i båda resorna.
 
Toppen