D
Dreamliner
Guest
För företaget är Tesla ej lönsamt fast det är förmånligt för brukaren. Det är bara bra med Tesla för miljöpolicyn. Jag har jämfört Tesla X med XC60 D4 och att jag kör 2500mil/år varav 1500mil är tjänstemil.
fly4fun skrev:Kan rekommenderaTeslakalkylenom man vill räkna på kostnader för i stort sett alla tjänstebilar och jämföra totalkostnaden.Klicka för att utvidga...
MrDollar skrev:Är dom helt oberoende och helt opartiska? Med tanke på namnet...Jag kör 5,7L Hemi och trivsKlicka för att utvidga...
Valley skrev:Vilket bra stavningsprogram som finns. Hur kan ölhållare översättas med öLufthansahållare??????Finns inte ens minsta logik i det.Klicka för att utvidga...
Valley skrev:Ja jävlar. Nu blev det så igen. Jag ger uppKlicka för att utvidga...
OttoWallen skrev:Någon av er som åker Volvo V60 CC? Har ganska nyligen beställt en sådan och vill gärna höra era synpunkter på bilen.//OttoKlicka för att utvidga...
Dreamliner skrev:Sådan skillnad det kan vara. Jag är supernöjd med min XC60 D4 AWD R design och njuter av just solarna och kör på övertid på min 3års leasing för att R design är så dyr på nya XC60. Tycker alltid jag sitter riktigt dåligt (mest hårt) i Audi, MB och BMW när jag har de som hyrbil.Klicka för att utvidga...
OttoWallen skrev:Någon av er som åker Volvo V60 CC? Har ganska nyligen beställt en sådan och vill gärna höra era synpunkter på bilen.//OttoKlicka för att utvidga...
Här är excelarket som sidan är baserad på, samma person som gjort båda: Dropbox - Biljämförelse.xlsx - Simplify your lifeValley skrev:Är den inte lite underlig?Tycker den på klassiskt Teslamaner blandar ihop begrepp och kostnader.Klicka för att utvidga...
jerixon skrev:MjaaaaBlev en C220d 4-matic kombi med AMG paket och lite annat godis.Bra plats för golflubborna helt enkeltKlicka för att utvidga...
9958kr/mån ska den ligga på.lillemannen skrev:Är det någon som vet förmånsvärdet på en Mercedes EQC 400 i grundutförandet?Klicka för att utvidga...
Jönsson skrev:9958kr/mån ska den ligga på.Klicka för att utvidga...
Elbilars förmånsvärde beräknas efter "jämförbar bil utan miljöteknik" (dvs inte bilens faktiska nybilspris), detta är därefter dessutom nedsatt med 40%, max 10000kr.lillemannen skrev:Borde inte ligga över 8000:- tycker jag då Audi e-tron 55 quattro, har 5412:- enligt skattverket,Klicka för att utvidga...