Senaste nytt

Tjäna så mycket poäng som möjligt på flygresor

Denna tråd ber oss i princip att summera våran kollektiva kunskap om många (ofta) subtila knep. Jag skulle rådge trådstartare att helt enkelt välja ett bonusprogram, ge sig in i motsvarande forumdel för detta och sedan plöja igenom 50+ trådar och föra lite egna anteckningar. Detta är mekanik, ej magi.

Det finns inga genvägar till det perfekta poängintjänandet. Men BC! Det. Är. Ett. Steg. I. Rätt. Riktning!

Last edited:
Kampanjer...
Strategier...
Knep...
Och...
Knåp...

SAS EB kamoanj om att tjäna 30K extrapoäng i februari gjorde att jag gav mig in i jakten på de åtråvärda poängen.
Efter att ha slukats av en djungel utav kunskap och möjligheter, priser, kampanjpriser som rådde så slutade det med att jag betalade lite omkring 3000kr-sträcket för att nå 3 tur och retur... eller som vi på BC har konstaterat under årens lopp... helt ok med 6st enkelbiljetter oavsett vad SK IT och SAS olika kundtjänstmedarbetare säger... och jag tog en enkel Arlanda - Göteborg/Landvetter omkring 07-snåret, Landvetter - Oslo - LHR/London Heathrow där jag stannade till i terminalen och till slut fick besöka Lufthansa Business Class Lounge (trots att man inte ska få ta sig dit, men det är en annan historia) hängde i centrala London totalt omkring 14 timmar innan jag begav mig tillbaka till LHR på morgonkvisten för att ta en dusch i Singapore Airlines lounge och sedan fortsätta hem till Stockholm via Oslo.

Nuvarande kampanj, 70 år samt Now or Never och Friends and Family är bra exempel på riktigt bra kampanjer till sjukt låga priser som man kan tjäna sinnesjuka poäng med rätt knep och knåp.

Kika igenom SAS-tråden, Star Alliance-tråden, Dr. Miles erbjudandetråd och Flygbiljettråden så kommer du en bra bit på väg.
Och lägg till att Amex Elite för 4000kr ger dig 20'000 baspoäng...
Handlar du för såpass mycket med MC och reser en del så lär du i minsta laget ha dels ett guldkort, eventuellt ett 2-4-1 inom ett år och troligen snudda på ett Diamond i samband med alla kampanjer som du även tjänar extrapoäng med genom dina vardagliga inköp, Betalo, Preem osv.
Så får du ihop en säg omkring 75-100'000 poäng med Amex inräknat så har du troligen ytterligare 20-50'000 extrapoäng och med en 2-4-1 så får du en First med Lufthansa...

:)

Toppen