Senaste nytt

Tjäna 6000 eurobonuspoäng med Avis, boka senast 31 mars 2020

joda

Medlem
Jag testade att göra en bokning nu där jag avbröt vid sista betalningsmöjlighet.. och jag kan officiellt bekräfta att man får en liten grön bock både med och utan prefixet med bokstäverna... således spelar det ingen roll!

Vet inte om jag ger så mycket för den gröna bocken :)
Eller anger jag numret på fel ställe?
 

Attachments

  • eb.PNG
    eb.PNG
    132,9 KB · Visningar: 406

chazzie

Medlem
Tyvärr så kostar nu en 3-dagars hyra värd 3000p 2781kr på det lokala kontoret mot en 3-dagars hyra värd 10000p för 577kr när det som bäst... Hade kunnat tänka mig 3k EB-poäng för runt 600ingen, absolut!
 

JochenS

Medlem
Skulle precis boka en liten bil på Kanarieöarna till föräldrarna och insåg att grupp A och H är samma bil med samma pris. Ser ju klart mystiskt ut, men bokar man H varianten en vecka borde man ju kunna få sina 6000p till ett rätt bra pris. Samma med B och L.
165c46a4dd41ee28a360b9c9e1b85d11.jpg
 

Bjjb

Medlem
Skulle precis boka en liten bil på Kanarieöarna till föräldrarna och insåg att grupp A och H är samma bil med samma pris. Ser ju klart mystiskt ut, men bokar man H varianten en vecka borde man ju kunna få sina 6000p till ett rätt bra pris. Samma med B och L.

Om jag inte ser fel så är A och H inte likadana, antalet dörrar skiljer. Både enligt symbolen och bilden på bilen. Jag antar att det är samma med B och L.
 

joda

Medlem
För kännedom.

Jag bokade enligt denna kampanjen men drog ändå ett Mail till Avis för att säkerställa att mitt EB nr var kopplat till bokningen.

Fick svar några dagar senare att jag fått ”sasrabatten” men att mitt nr ej var kopplad till bokningen.

De frågade snällt om de skulle lägga till det, och jag svarade såklart ja.

Så utan mitt Mail skulle jag väl då definitivt fått problem med poängen. Det kan
Jag iofs ändå få såklart, men nu har jag iaf mailbekräftelse på att mitt ebnr är tillagt.
 

palmen

Moderator
För kännedom.

Jag bokade enligt denna kampanjen men drog ändå ett Mail till Hertz för att säkerställa att mitt EB nr var kopplat till bokningen.

Fick svar några dagar senare att jag fått ”sasrabatten” men att mitt nr ej var kopplad till bokningen.

De frågade snällt om de skulle lägga till det, och jag svarade såklart ja.

Så utan mitt Mail skulle jag väl då definitivt fått problem med poängen. Det kan
Jag iofs ändå få såklart, men nu har jag iaf mailbekräftelse på att mitt ebnr är tillagt.
Detta är en kampanj för Avis och inte Hertz?
 

NyfikenGrau

Medlem
Har fått irriterande problem vid en bokning på länken för kampanjen ovan. Skulle boka tre dygn klass C på ARN, visades priset 138 € nånting. Inget klipp men av en slump ändrade jag tiden med en halvtimme på hämtning och lämning (fortfarande exakt 3 dygn), vips var priset nere på typ 65 GBP! Har angivit bostadsland Tyskland från början och stod kvar så även med GBP-priset.
Nåväl, dags att betala, allt funkade okej till sista momentet i själva betalningen, fick "photoTAN"-okej från banken, klickade fortsätt, sidan "snurrade" några sekunder som den brukar...och plötsligt visades bara Avis startbokningssida igen!? Ingen betalning verkar gått igenom (inget pushmeddelande på kreditkortsappen som jag brukar få). Inget från Avis heller. Väntade nån halvtimme, provade igen, exakt samma resultat.

Nån som råkat ut för nåt liknande?
 

DrGold

Medlem
Bokade enligt den här kampanjen men fick bara 4.000 poäng trots att jag uppfyllde alla krav för att få 6.000 poäng. När jag skrev och ifrågasatte detta fick jag till svar

As for the promotion of 6000 points, we inform you that your contract does not meet the requirements of the mentioned promotion. Based on our systems, in order to qualify the reservation should have been made between the 1st of October and the 31st of December of 2019. According to our systems your reservation was made the 22nd of March.
Uppenbarligen hänvisar de till reglerna för någon annan kampanj. Min fråga är nu om någon vänlig själ har en skärmdump av villkoren till den kampanj som diskuteras i denna tråd? Själv missade jag förstås att skärmdumpa, och lyckas inte längre hitta villkoren på nätet eftersom kampanjen nu är inaktuell...
 

Homer

Medlem
Bokade enligt den här kampanjen men fick bara 4.000 poäng trots att jag uppfyllde alla krav för att få 6.000 poäng. När jag skrev och ifrågasatte detta fick jag till svar

As for the promotion of 6000 points, we inform you that your contract does not meet the requirements of the mentioned promotion. Based on our systems, in order to qualify the reservation should have been made between the 1st of October and the 31st of December of 2019. According to our systems your reservation was made the 22nd of March.
Uppenbarligen hänvisar de till reglerna för någon annan kampanj. Min fråga är nu om någon vänlig själ har en skärmdump av villkoren till den kampanj som diskuteras i denna tråd? Själv missade jag förstås att skärmdumpa, och lyckas inte längre hitta villkoren på nätet eftersom kampanjen nu är inaktuell...


Vilkoren i text är här:
6.000 Eurobonuspoäng med Avis, hyr 15 oktober 2019 till 31a mars 2020. | Sida 9 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
var det inte en annons i Scandinavian Traveller?


Den 27/11 fick jag den här i en e-post från Avis

Avis.jpg
 
Last edited:
Toppen