Senaste nytt

Tips Washington D.C. med omnejd?

Åker också själv och $60 i runda slängar på taxi en väg känns onödigt om det finns andra vettiga alternativ.

När åker du?
Jag åker i oktober och är bara där i 2 dygn. Kollade upp bilhyra och det är ca 800 kr. Tänker att transport t o r kostarn nästan det och då kan jag också åka till outlet och handla lite. Bokar ett hotell utan alltför dyr parkering. Känns som bäst för mig och mest flexibelt.

I wish - det är drygt 6h till Vegas från Gallup, NM där jag är just nu och jag måste byta en router på kundens kontor vid 10 imorgon...

Även jag spenderar några dagar i oktober i D.C.
Vi är två och funderar på att hyra bil några dagar för att göra dagsutflykter, så jag tar gärna emot tips på rätt part att hyra av (IAD) och ett hotell lite utanför smeten så det är lätt att ta sig till hotellet och att parkera, men ändå tillräckligt nära stan för att kunna ta sig in för middagar.

Sorry OT men det luktar mileage run här... ;)

Åker en helg i januari, kul att ha hittat denna tråden. Allt man behöver finns på BC!
Mitt emellan. Jag ville till USA och köpte en biljett på now or never. Har lite bekanta där och tänkte köra en shoppingrunda på outleten. Samtidigt som jag får ihop lite poäng så jag kan behålla G.

Även jag spenderar några dagar i oktober i D.C.
Vi är två och funderar på att hyra bil några dagar för att göra dagsutflykter, så jag tar gärna emot tips på rätt part att hyra av (IAD) och ett hotell lite utanför smeten så det är lätt att ta sig till hotellet och att parkera, men ändå tillräckligt nära stan för att kunna ta sig in för middagar.

Ingen som har några tips om hotell enligt ovan eller dito för hyrbil? När det gäller hyrbilen kan tilläggas att jag är EBG och gärna ser till att få lite EuroBonus-poäng om det inte är någon större skillnad i pris mellan två bolag. Betalning kan ske med Amex Elite eller Coop beroende på vilket kort som ger bäst fördelar ekonomiskt/försäkringsmässigt.

Tanken med hotellplaceringen är att vi ska undvika att spendera tid i trafiken när vi ska till/från hotellet på dagarna, men samtidigt kunna käka middag varje kväll inne i stan utan att spendera kopiöst med tid/pengar för att ta oss till restaurangerna.

Toppen