Senaste nytt

Tips takpool i Bangkok

Olle16

Medlem
Hej!

Jag och familjen har en 9 h mellanlandning i Bangkok om ett par dagar.

Vår tanke är att åka in till Bangkok och bränna ett par timmar och i bästa fall hitta en takpool så ungarna kan bada av sig och vi vuxna ha det trevligt med lite utsikt och dryck.

Någon som har tips på ställe? Har aldrig varit i Bangkok så andra tips mottages givetvis tacksamt också.

Mvh
 

pjsven

Medlem
Kan rekommendera Novotel Sukhumvit 4, gillar deras pool då det är sol hela dagen.

Annars checkade jag idag ut från Courtyard by Marriott Bangkok Suvarnabhumi, deras pool är gigantisk. Ligger 5 min från flygplatsen (gratis shuttle). Ingen takpool men som sagt gigantisk pool samt bra gym och frukost etc. Helt nytt hotell, rekommenderar det starkt och ni sparar mycket tid på transport.
 

TP12

Medlem
Hej!

Jag och familjen har en 9 h mellanlandning i Bangkok om ett par dagar.

Vår tanke är att åka in till Bangkok och bränna ett par timmar och i bästa fall hitta en takpool så ungarna kan bada av sig och vi vuxna ha det trevligt med lite utsikt och dryck.

Någon som har tips på ställe? Har aldrig varit i Bangkok så andra tips mottages givetvis tacksamt också.

Mvh
Finns en hel del tips på hotell med bra pool här så bara frågan vilka som säljer access.

 

guwonder

Medlem
I was at the brand new Courtyard BKK hotel last month and the free shuttle from the airport comes around very frequently to pick up in the middle island outside near Door 5 or so at the airport. On my earlier stays last month, I spent a bit of time seeing which airport hotels had the shuttles come around more often. While the Novotel at the airport is the most convenient, the frequency of the Courtyard shuttles to take me to the hotel had impressed me enough that I decided to use it and skip the Novotel.

The Courtyard also gave me breakfast on the go bags for my early checkout. For going back to the airport from the Courtyard hotel, make sure to pre-book the shuttle van with the hotel front-desk the night before as the shuttle van does fill up at times. They had some kind of 3k point promo per room, and that was also appreciated. The pool was part of the reason I picked it. Wouldn’t hesitate to use it later this year.

Not sure if they have rooms with connecting doors if you need a separate room for the kids, but they seem to have enough rooms and low enough occupancy still to easily provide rooms right next to each other even if there is no connecting door between the rooms. May be worth communicating a day or two before check-in date to ask for such rooms or rooms very close by so they can pre-block.
 
Last edited:

Olle16

Medlem
Tack för svaren!

Ska kika igenom tipsen på bra hotell med takpool.

Vi kommer alltså inte checka in på något hotell utan vi anländer bangkok cirka 14.00 och flyget hem till Sverige går runt 00.30 så det blir något hotell med access till pool.

Inte kanske jjsg höjden vi är ute efter, dock känner vi att det vore häftigt att ha lite vy samtidigt som ungarna plaskar i poolen.

Tack igen!
 

Rickard_O

Medlem
Hilton Sukhumvit har ju inte blodigt många platser vid poolen, om jag inte minns fel är det typ 6-8 platser eller något sånt.
Med 9h mellanlandning hade jag försökt kontakta ett hotell i närheten av flygplatsen istället för att slippa den dryga transporten om det är köer.
 
Hilton Sukhumvit har ju inte blodigt många platser vid poolen, om jag inte minns fel är det typ 6-8 platser eller något sånt.
Med 9h mellanlandning hade jag försökt kontakta ett hotell i närheten av flygplatsen istället för att slippa den dryga transporten om det är köer.

Google maps, klicka i Tunnelbana/Tåg och man får fram Skytrain+Tåg, 1 tim 16 min, varav 17 min gångväg.

Men om man stannar vid flygplatsen kan de vuxna turas om att ta ett varv på Happy & Healthy Bike Lane.

 

lillemannen

Medlem
Google maps, klicka i Tunnelbana/Tåg och man får fram Skytrain+Tåg, 1 tim 16 min, varav 17 min gångväg.

Men om man stannar vid flygplatsen kan de vuxna turas om att ta ett varv på Happy & Healthy Bike Lane.

Om ni åker iväg räkna med minst 1,5 h x 2 för in till city sedan är det en hel del köer i säkerhetskontrollen/pass nu när ni skall in igen på flygplatsen

Välj ett hotell nära flygplatsen. Novotel är enklast som har dagrum och man går igenom tunneln. Courtyard är ett bra val, nytt och fräscht med transport.
Det är vad jag hade valt.
 
Toppen